ב.מ.וו X3 2024 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ביוני 2024 חשפה ב.מ.וו את הדור הרביעי של רכב הפנאי היוקרתי X3, כמעט שני עשורים מאז שהוצג הדור הראשון.
ה-X3 החדש עדיין מבוסס על הדור הקודם מ-2017, עם מעט התאמות ברצפת ה-CLAR שאמורות להעניק לו שיפורים דינאמיים. הממדים צמחו במעט: אורכו עומד כעת על 475 ס"מ, (תוספת של 3.4 ס"מ), תא המטען גדל ב-20 ליטרים ל-570 ל' (460 ל' בגרסת הפלאג-אין) ורוחבו כעת 192 ס"מ (תוספת של כמעט 3 ס"מ). רק הגובה הופחת במעט, ל-166 ס"מ (ירידה של 2.5 ס"מ), לטובת פרופורציות דינאמיות יותר.
מבחינה ויזואלית ה-X3 רבוע יותר מקודמו, והפך אגרסיבי יותר בזכות שינויים בסבכה וברצועת המותניים, שמאופיינת בקווים בולטים הנמשכים אל דלת תא מטען חדשה. בשני הקצוות חתימת תאורה חדשה (מלפנים בטכנולוגיית לד-מטריקס), וקשתות גלגלים מורחבות בשל צמיחה קלה במפשקי הסרנים. בחלק מהגרסאות תהיה אפשרות לצייד את הרכב בתאורה לגריל הכליות המפורסם.
תא הנוסעים מאמץ את הקו העדכני ביותר של היצרנית, כולל סליידרים אלקטרוניים לפתיחה וסגירה של פתחי המיזוג ופונקציות רבות הנשלטות דרך פיקוד קולי. מערכת המולטימדיה החדשה מחברת שני צגים קעורים - 12.3 אינץ' ו-14.9 אינץ'.
חידושים נוספים הם גלגל הגה קטום ובורר הילוכים חדש. כמקובל, חבילות M ספורט יציעו בולמים אדפטיביים, מערכת בלימה מחוזקת ועיצוב תואם בפנים ובחוץ.
כל מנועי הבעירה יכללו מעתה מערכת היברידית מתונה, החל מגרסאות הדיזל (197 כ"ס), דרך גרסאות הבנזין הקונבנציונליות (208-255 כ"ס), ועד גרסת העל M50 כפולת ההנעה, עם 400 כ"ס, 60 קג"מ והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות בלבד.
הגרסה ההיברידית-נטענת תשדך בין מנוע 2.0 ל' טורבו-בנזין למנוע חשמלי, בהספק משולב של 300 כ"ס. קיבולת הסוללה כמעט הוכפלה ביחס לעבר, מ-10.5 קוט"ש ל-19.8 קוט"ש, והתמורה היא טווח נסיעה חשמלי של כ-88 ק"מ, לעומת 44 ק"מ בדור הקודם.
ה-X3 החדש צפוי להגיע לישראל במהלך 2025.
-
עיצוב ונוכחות
-
תא נוסעים ומטען
-
מנוע וביצועים
-
נוחות והתנהגות
-
תמורה למחיר
-
מה חדש בב.מ.וו X3 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום