ב.מ.וו X3 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2017 חשפה ב.מ.וו את הדור השלישי של ב.מ.וו X3, רכב הפנאי שהמציא קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים היוקרתיים (D-SUV). הדגם עבר מתיחת פנים ביוני 2021 וזו הגרסה המשווקת בישראל כיום.
ב.מ.וו X3 מבוסס על רצפת ההנעה האחורית המודולרית של ב.מ.וו, המשרתת כיום את סדרות 3, 5 ו-7, והוא גדול מקודמו – אך גם קל יותר.
ה-X3 מוצע עם שלוש סוגע הנעה. בצד הבנזין ישנם מנועי ארבעה ושישה צילינדרים, בטווח הספקים הנע בין 184 ל-360 כ"ס בגרסת M40i ספורטיבית, המוצעת לראשונה בדגם; בעבר היו גם גרסאות דיזל (מ-190 כ"ס ועד 265 כ"ס).
בנוסף, משווקת גרסה היברידית-נטענת (סוללת 12 קוט"ש) המציעה 292 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 52 ק"מ.
לכל הגרסאות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
שיווק ב.מ.וו X3 בישראל החל בינואר 2018, ומתיחת הפנים נחתה בנובמבר 2021.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני של ב.מ.וו X3 המחודש סולידי ונעים לעין. במתיחת הפנים הוא זכה בעיקר לליטוש ההופעה המוכרת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עודכנה רבות במתיחת הפנים והיא כוללת כעת לוח מחוונים מוקרן וצג מולטימדיה איכותי וגדול מבעבר. איכות החומרים טובה, גם ההרכבה והגימור, והתחושה הכללית יוקרתית ונעימה.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושדה הראיה החוצה מצוין. המושב אינו נוח במיוחד.
המרחב בשורה השניה מצוין, ואפילו לשלושה נוסעים יהיה מקום ראוי.
תא המטען מציע נפח טוב ומבנה שימושי. לגרסה ההיברידית-נטענת תא מטען קטן יותר (450 ל', 100 ל' פחות).
-
מנוע וביצועים
ב.מ.וו X3 המעודכן נבחן בגרסה ההיברידית-נטענת (292 כ"ס) ולזו ביצועים טובים מאוד, גם תחת עומס ממושך.
במצב החשמלי הביצועים כמובן טובים פחות, אך מספקים לנהיגה יום-יומית.
במצב המשולב מדובר בחטיבת כוח נעימה, מעודנת ומוצלחת מאוד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית למדי בעיר בגלל כיול מתלים נוקשה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת משמעותית, אך גם שם ה-X3 יתקשה לסנן בורות וחיבורי כביש. בנוסף, ריסון המרכב אינו תמיד מוצלח.
רעשי הכביש מבודדים היטב אך רעשי הרוח נוכחים מדי.
בשבילים מהודקים הנוחות נאותה אך הוא אינו סופג היטב מעבר על אבנים.
התנהגות הכביש מצוינת ביחס לסגמנט – היכולת גבוהה וה-X3 מתנהל בפניות באופן מדויק ומהנה.
הבלמים חסרים מעט בעוצמה.
-
תמורה למחיר
התמורה, ביחס למתחרים היוקרתיים, ממוצעת.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו X3 מוצע בישראל בשלוש יחידות הנעה – 2.0 ל' טורבו-בנזין עם 184 כ"ס, היברידית-נטענת עם 292 כ"ס, ובראש ההיצע גרסת M40i בעלת מנוע 3.0 ל' טורבו המפיק 360 כ"ס.
רמת גימור 'אקזקיוטיב' (2.0 ל' והיברידי) כולל לוח מחוונים מוקרן, גג שמש פנורמי, כוונון חשמלי וחימום למושבים, תאורת לד מלאה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' ועוד.
רמת גימור 'M-ספורט' (היברידית) מוסיפה בעיקר פרטי עיצוב ספורטיביים: מושבי ספורט, דוושות אלומיניום ועוד.
רמת 'אקסקלוסיב' (3.0 ל' בלבד) מוסיפה מערך מצלמות היקפי, מערכת שמע מבית 'הרמן קרדון', דלת תא מטען חשמלית, בקרת אקלים תלת-אזורית, בלמי M-פרפורמנס ועוד.
-
בטיחות
ב.מ.וו X3 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 (מבחן פחות מחמיר) וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציון 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-70% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות רחב וכולל כסטנדרט: בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. בדגם המחודש התרעה בלבד לניטור שטחים מתים, ללא תיקון היגוי אקטיבי (שהוצע בעבר).
-
צריכת דלק
לגרסה ההיברידית צריכת דלק של 8.9 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ. בשיוט, ללא סיוע חשמלי, נרשמו 11.9 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
בגרסה ההיברידית נטענת טווח הנסיעה החשמלי עמד על 36 ק"מ בלבד.
-
מה חדש בב.מ.וו X3 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
אחד מרכבי הפנאי הטובים בסגמנט.