ב.מ.וו X3 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2021 החל שיווקה בישראל של גרסה מתוחת פנים ל-X3. עיקר השינויים נעשו בחזית, ואלה כוללים סבכה, יחידות תאורה, פגושים וכונסי אוויר חדשים. החידושים מאחור כוללים יחידות תאורה, פגושים וקצות מפלט חדשים.
בסביבת הנהג נעשו מספר שינויים, עיקרי שבהם הוא צג מולטימדיה גדול ("10.25 או "12.3) ומחוונים מוקרנים. הקונסולה המרכזית ופתחי האוורור עוצבו מחדש, ומוצעים מושבי ספורט חדשים.
בכל הגרסאות מנועי טורבו-בנזין, תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה כפולה. השינוי העיקרי במפרט הטכני הוא בהוספת מערך היברידי-מתון לכל מנועי הבעירה הפנימית.
ל-xDrive20i מנוע 2.0 ליטר ותפוקה של 184 כ"ס ו-30.6 קג"מ; ל-xDrive30e ההיברידי-נטען תפוקה משולבת של 292 כ"ס ו-42.8 קג"מ. לסוללה קיבולת 12 קוט"ש לטווח חשמלי מוצהר של 52 ק"מ; ל-xDrive M40i מנוע 3.0 ליטר, תפוקה של 360 כ"ס ו-51 קג"מ.
-
עיצוב ונוכחות
המבנה של X3 מעביר מסר ברור של רכב פנאי סולידי. לאחר מתיחת הפנים ההופעה מעט מודגשת יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עודכנה בעיקר באמצעות הגדלת הצג, והמחוונים המוקרנים נאים. פתחי האוורור המחודשים מוסיפים, והגימור המחורר במושבים נראה מצוין. איכות החומרים טובה, וכך גם איכות ההרכבה והגימור. שילוב הגוונים נאה מאוד לעין, וגג הזכוכית הגדול מוסיף בזכות אור רב יותר. למעט יוצאי דופן קלים מערך התפעול קל לשליטה.
תנוחת הנהיגה גבוהה, נוחה ומעניקה שדה ראייה מצוין. גם מאחור המרחב מצוין.
נפח תא המטען בגרסה ההיברידית-נטענת קטן ב-100 ליטרים מזה שבגרסאות האחרות (450 ליטרים). הנפח עצמו סביר, אך הגבהת הרצפה לטובת הסוללות יצרה מבנה לא אידיאלי.
-
מנוע וביצועים
לא נעשו שינויים משמעותיים בחטיבה ההיברידית-נטענת במתיחת הפנים (292 כ"ס ו-42.8 קג"מ) ונעשו רק מספר עדכונים.
חטיבת הכוח פועלת באופן רהוט והתיבה משלבת חלק. הביצועים טובים מאוד גם תחת עומס, ורק בעליות ארוכות היינו שמחים לקצת יותר מחץ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית; שיבושים קטנים ושינויי גובה בפני הכביש מורגשים בפנים, ולפעמים פעולתם יוצרת תחושה "עסוקה". מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה בהרבה, אך בורות בינוניים מורגשים וריסון התנודות על גלי כביש טעון שיפור. רעשי הכביש מבודדים טוב מאשר לפני חידוש הדגם, אך רעשי הרוח מורגשים.
בפניות, הרכב מפגין מהו מקורו. גם במהירויות גבוהות יחסית, רכב הפנאי הזה יכול להיכנס לפנייה ולצאת ממנה באופן מדויק, מדוד ומהנה, תוך כדי שהוא מזכיר שההנעה האחורית היא הדומיננטית. ההיגוי אינו מהיר אך הרכב מגיב באופן מדויק להפניה. לבלמים פעולה הדרגתית ביחס לדגמים היברידיים אחרים, אך עוצמתם טעונה שיפור.
מחירו X3 בגרסה זו וברמת הגימור שנבחנה הוא 394,000 שקלים (הזולה מבין שלוש). ב.מ.וו X3 הוא רכב פנאי משובח שעשוי נכון, מבצע היטב. יש בו בשלות נטולת ראוותנות שאולי לא מדהימה תחילה אבל זוכה להערכה עם כל קילומטר שעובר. מקצה השיפורים אינו גדול אך מורגש, ו-X3 נותר אחד הדגמים הטובים בקטגוריה.
-
תמורה למחיר
מפרט האבזור של הדגם החדש ירד, גם זה של הבטיחות, ולכן התמורה – בהקשר של מותג יוקרה כמובן – נפגעה באופן יחסי. עם זאת, ב.מ.וו X3 בגרסה ההיברידית הוא רכב טוב מאוד המביא כושר תנועה חשמלי סביר.
-
צריכת דלק
במסלול המבחן הייתה הצריכה 8.9 ק"מ/ל', ואילו בשיוט בין-עירוני ללא סיוע חשמלי הייתה צריכת הדלק 11.9 ק"מ/ל'.
 
-
טווח נסיעה
הטווח בחשמל בלבד עמד על 36 ק"מ.
-
מה חדש בב.מ.וו X3 2022
אין עדכונים בשנת המודל 2022.
-
סיכום
מקצה השיפורים אינו גדול אך מורגש, ו-X3 נותר אחד הדגמים הטובים בקטגוריה.