ב.מ.וו X3 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2014 נחתה בישראל גרסה מחודשת של רכב הפנאי הבינוני של ב.מ.וו, ה-X3. כרגיל במתיחות פנים, עיקר השינוי החיצוני הינו בחזית ובפגושים, כמו גם בשיפור איכות תא הנוסעים. ואולם כמנהגו בעת האחרונה היבואן לא מסתפק בעדכונים שערך היצרן הגרמני אלא מוסיף עליו גם את חבילת ה-'X ליין' שתורמת לנראות הן מבפנים והן מבחוץ.
ה-X3 המחודש יוצע עם מנוע הטורבו-דיזל של היצרנית בנפח 2.0 ליטר, שמייצר 190 כ"ס (xDrive20d) ומציג ביצועים מרשימים למדי עם 210 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב-8.1 שניות. הגרסה הפחות יקרה בהיצע תצויד במנוע הבנזין בנפח דומה שמייצר 184 כ"ס ומביא את המכונית למאה קמ"ש ב-8.2 שניות ול-210 קמ"ש מרביים (xDrive20i).
בראש ההיצע המקומי תעמוד גרסת ה-xDrive28i, אשר תוצע עם מנוע בנפח דומה שמייצר 245 כ"ס ( 6.5 שניות ל-100 קמ"ש, 230 קמ"ש) ובשתי רמות גימור.
כל הגרסאות תגענה עם גג נפתח, בקרת אקלים עם פיצול לאחור, חישוקי 18 אינץ' קלים ומערך המולטימדיה העשיר של ב.מ.וו (I-DRIVE) שיכלול כמובן גם דיבורית בלוטות'. חבילת ה-Luxury תוסיף שילוב של תאורת קסנון ולד, חישוקי 19 אינץ', מפתח חכם, פתיחה חשמלית לדלת תא מטען וחיישני חנייה היקפים.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הראשון של ה-X3 סבל מעיצוב אפרורי, אבל החדש שהוצג ב-2010 נראה ענייני בהרבה, גם אם אינו חורג מקווי ה"שטח" המקובלים. מתיחת הפנים יישרה קו עם ה-X4 המקביל, אבל לא כולם אהבו את החזית הצרה מבעבר. מאידך, קפל הדופן המשתפל והאחוריים המצודדים יוצרים משהו קליל ונעים.
-
תא נוסעים ומטען
מבפנים הב.מ.וו נראה מודרני ממתחריו, עם שילוב גוונים נאה. הגישה הבווארית, מינימליסטית ונקייה, עושה את העבודה ותורמת לאווירה ולהנדסת האנוש נאותה (בייחוד אם מכירים את תפעולמערכות I-DRIVE).
 
מושב הנהג נוח ומרווח. המרחב מאחור טוב, אך תנוחת הישיבה הנמוכה אינה נוחה. ליושבים מאחור אפשרות לבחור טמפרטורה משלהם במערכת המיזוג.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבסיס של הדגם מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' המספק 184 כ"ס. למרות ההספק הצנוע והמשקל הגבוה, ב.מ.וו X3 2016 מצליח להיות זריז למדי. חבל רק שהצליל של המנוע בעומס קצת עסוק מדי.
את מחיר המשקל, ההנעה הכפולה והגובה משלמים בצריכת דלק בינונית. בשיוט רגוע נרשמו 13.8 ק"מ/ל', ובימי המבחן – הלא ממש רגועים – קיבלנו 8 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
על פני כבישים גליים מתגלה שה-X3 (כרגיל בב.מ.וו) לא ממש מסתדר עמם. ההגה קל מדי גם במצב ספורט, ומושפע מתנועת המתלים – ועל כבישים כאלה יש הרבה תנועת מתלים, ומעט מדי ריסון. מצב "ספורט", שמקשיח את ההגה ומחדד את המנוע, עושה עם הרכב יותר חסד ממצב "נוח" האנמי.
כשאיכות הסלילה משתפרת, ה-X3 מתחיל לפרוח ולהראות את יתרון השלדה. כיאה לשלדת הנעה אחורית טובה, היא מגיבה נכון למשחקי מצערת והיגוי ומייצרת חיוכים שלא ממש אופייניים לרכבי פנאי אחרים בקטגוריה.
 
-
תמורה למחיר
המחיר והאבזור תחרותיים ביחס לסגמנט, כך שהתמורה למחיר טובה.
-
מה חדש בב.מ.וו X3 2016
אין עדכונים בשנת המודל 2016.
-
סיכום
ב.מ.וו X3 2016 הוא רכב פנאי מצוין, ששׂומר על תחרותיות גם לקראת סוף חיי הדור השני.