ב.מ.וו X3 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2019 זכה ה-X3 לגרסה היברידית-נטענת (xDrive30e) אשר נחתה בארץ ביולי 2020. גרסה זו מבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית המשרתת את סדרה 3, ומצוידת בחטיבת כוח זהה לזו אותה פגשנו ב-330e.
לגרסה זו מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים ומנוע חשמלי, והתפוקה המשולבת היא 292 כ"ס ו-42.8 קג"מ. לחטיבת כוח זו תיבה אוטומטית 8 הילוכים, וההנעה כפולה. הטווח החשמלי הוא 52 ק"מ, וזמן הטעינה נע בין 5.9 ל-3.7 שעות. נפח תא המטען, 450 ליטרים, קטן ב-100 ליטרים מזה של הגרסאות הרגילות של X3.
ב.מ.וו X3 2020 בגרסת xDrive30e הוא המאובזר בהיצע הדגם, ומשווק ברמת הגימור 'M ספורט' המהודרת. גרסה זו מצוידת במערך 'לייב קוקפיט פרו' של ב.מ.וו הכולל מחוונים מוקרנים בעיצובם המעודכן ביותר, ובדור החדש של מערך התפעול, הכולל צג מרכזי גדול "10.25 וממשק אפל קארפליי.
כמו רוב הגרסאות תכלול גרסה זו תאורת לד, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד עור, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים וחניה אוטומטית. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית מלפנים ומאחור, תיקון סטייה ושמירת הרכב במרכז נתיב, התרעת שטחים מתים ותיקון, סיוע בתמרוני חירום ובקרת שיוט אדפטיבית.
מחיר X3 בגרסה ההיברידית זול מזה של גרסת הבנזין הבכירה בכ-7% בזכות הטבות המיסוי לכלים היברידיים.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו אמונה היטב על עיצוב דגמי פנאי, והדור השלישי של X3 נראה סולידי, גברי, לא מצועצע. רמת הגימור 'M ספורט' מוסיפה להופעה טאץ׳ ספורטיבי.
-
תא נוסעים ומטען
הקווים היוצרים את סביבת הנהג מוכרים, האיכות מכובדת וריפוד העור הבהיר מזמין ומוסיף להידור. לגרסה הנטענת מחוונים מוקרנים נאים, מערך מולטימדיה חדש יותר עם צג "10.25, וזה כולל גם ממשק אפל קארפליי שאינו תקני ב-X3.
מושבי הספורט נאים, נוחים ושופעי אפשרויות של כיוון חשמלי, ומאחור המרחב מצוין.
בתא המטען בולטת הגבהת הרצפה עבור הסוללות. המשמעות היא שתא המטען רדוד יותר, ועדיין הנפח הולם – 450 ליטרים.
 
-
מנוע וביצועים
ביציאה מהמקום נרשמת השתהות קלה. בנהיגה חשמלית היכולת יותר מספקת מאשר נמרצת, והדבר בולט במיוחד כאשר יוצאים מהעיר. כאשר מנוע הבנזין בתמונה, הביצועים מצוינים, יחידת הכוח חלקה ושקטה.
עם ההתנעה ראינו טווח חשמלי של 40 ק"מ, וזה ירד מיד ל-37 ק"מ. בסופו של דבר, אחרי ששילבנו בנסיעה העירונית גם נסיעה מתונה מחוץ לעיר, הגענו לטווח חשמלי של 34 ק"מ חשמליים.
צריכת הדלק תלויה כמובן באורך הנסיעה, ובנסיעות קצרות לעבודה אפשר לנוע בכוח החשמל בלבד. בנסיעות ארוכות מדובר בסיפור אחר; ביום מבחן מאומץ הרכב הגיע ל-9.1 ק"מ/ל', ובנהיגה רגועה יותר רשם 11.1 ק"מ/ל'. אלו אינם נתונים מרשימים, אבל צריך לזכור שהרכב שוקל כמעט שני טון.
 
-
נוחות והתנהגות
למרות שכיול המתלים רך, על חישוקי "19 שיבושים קטנים ושינויים בפני הכביש מורגשים יותר מהצפוי, והדבר בולט בייחוד בעיר. ועם זאת נוחות הנסיעה הכוללת נעימה. מנגד, רעשי הכביש והרוח מורגשים יותר מהצפוי.
מאחורי ההגה, התחושה הנוצרת היא שמדובר ברכב כבד וגדול ממה ש-X3 אמור להיות, אבל אט-אט מתרגלים להכניס את הרכב לפנייה באופן מדוד ומגלים אחיזה ויכולת דינאמית גבוהה.
ההגה מעט קל מדי במצב 'רגיל', ואילו ב'ספורט' המשקל סביב המרכז מוגזם. הבלמים, כמקובל בכלים היברידיים, סובלים מפעולה לא אחידה.
 
-
תמורה למחיר
כמו ב-X1 ההיברידי-נטען, גם בגרסה המקבילה של ב.מ.וו X3 2020 מקבלים הספק גדול ורשימת אבזור עשירה ביחס לגרסאות בנזין רגילות, במחיר נמוך יותר - כך שמדובר בגרסה המשתלמת בהיצע.
-
מה חדש בב.מ.וו X3 2020
תחילת שיווק הגרסה ההיברידית נטענת ביולי 2020.
-
סיכום
כמו בשאר הגרסאות של X3, גם בגרסה זו מדובר ברכב נעים, מבצע ומצויד, המציע עסקה משתלמת; עם זאת, הוא יקר משמעותית מאשר גרסאות הכניסה, ומורגש כי הוא רכב כבד יותר. לכן כדאי לחשוב על הצרכים, מכיוון שהחיסכון בדלק תלוי בשימוש: הוא יושג בשפע נסיעות יומיומיות קצרות, ולא למרבים בנסיעות ארוכות.