ב.מ.וו X3 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בנובמבר 2021 החל שיווקה בישראל של גרסה מתוחת פנים ל-X3. כרגיל במתיחות פנים, עיקר השינויים נעשו בחזית, ואלה כוללים שבכה, יחידות תאורה, פגושים וכונסי אוויר חדשים. החידושים מאחור כוללים יחידות תאורה, פגושים וקצות מפלט חדשים.
בסביבת הנהג נעשו מספר שינויים, עיקרי שבהם הוא צג מולטימדיה גדול ("10.25 או "12.3) הכולל את מערכת ההפעלה החדשה של היצרן ומחוונים מוקרנים. הקונסולה המרכזית ופתחי האוורור עוצבו מחדש, ומוצעים מושבי ספורט חדשים.
בכל הגרסאות מנועי טורבו-בנזין, תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה כפולה. השינוי העיקרי במפרט הטכני הוא בהוספת מערך היברידי-מתון לכל מנועי הבעירה הפנימית.
ל-xDrive20i מנוע 2.0 ליטר ותפוקה של 184 כ"ס ו-30.6 קג"מ; ל-xDrive30e ההיברידי-נטען תפוקה משולבת של 292 כ"ס ו-42.8 קג"מ. לסוללה קיבולת 12 קוט"ש לטווח חשמלי מוצהר של 52 ק"מ; ל-xDrive M40i מנוע 3.0 ליטר, תפוקה של 360 כ"ס ו-51 קג"מ.
גרסת 20 מוצעת ברמת הגימור 'אקזקוטיב' הכוללת חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, ריפוד דמוי-עור. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב; בשל משבר השבבים אין לגרסה זו ולהיברידית בקרת שיוט אדפטיבית, וזו מוצעת רק ב-M40.
הגרסה ההיברידית-נטענת מוצעת בשתי רמות גימור: 'אקזקוטיב' ו-'M-ספורט׳. לראשונה תאורת לד אדפטיבית וגימור פנימי שונה; לשנייה כיול ספורטיבי יותר למכלולי ההנעה, והופעה ספורטיבית יותר מבפנים ומבחוץ.
ל-M40 מפרט טכני מוכוון יכולת דינמית הכולל מערכת בלימה משופרת, שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ומערך היגוי ספורטיבי יותר. במפרט האבזור תאורת לייזר, חישוקי "21, מערכת שמע של הרמן קרדון וריפוד עור.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו X3 2021 נראה סולידי, גברי, לא מצועצע. רמת הגימור 'M ספורט' מוסיפה להופעה טאץ׳ ספורטיבי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה פרשנות מודרנית יותר לסגנון המוכר של ב.מ.וו וראויה בעיקר לשבחים. סביבת הנהג עשוייה על הצד הטוב ביותר. בצד השלילי יוזכרו גימור גס במקומות אחדים ומספר קטן מדי של תאי אחסון.
תנוחת הישיבה גבוהה יחסית גם במצב הנמוך ביותר של המושב, שבסיסו קצר והמשענת חסרה תמיכה. השמשה הקדמית קטנה למדי, ויחד עם קורות A גדולות פוגמת בראות.
בשורה השנייה המצב טוב בהחלט לשניים — והנוסעים ייהנו מפתחי מיזוג ומתאורה אישית.
תא המטען מצטיין גם הוא: גדול, איכותי ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבסיס מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' המספק 184 כ"ס. למרות ההספק הצנוע והמשקל הגבוה, ב.מ.וו X3 2021 מצליח להיות זריז למדי.
בגרסה ההיברידית-נטענת הביצועים מצוינים, ויחידת הכוח חלקה ושקטה. אולם בנהיגה חשמלית היכולת יותר מספקת מאשר נמרצת, והדבר בולט במיוחד כאשר יוצאים מהעיר.
הטווח החשמלי המוצהר הוא 52 ק״מ, ובפועל עמד על 34 ק״מ.
צריכת הדלק תלויה כמובן באורך הנסיעה; ביום מבחן מאומץ הרכב הגיע ל-9.1 ק"מ/ל', ובנהיגה רגועה יותר רשם 11.1 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
ב.מ.וו X3 2021 מתמודד קצת פחות טוב עם שיבושים קטנים בעיר, אבל סופג היטב את הגדולים. איכות הנסיעה מכובדת עם רמה נמוכה של רעשים מכל סוג.
בפיתולים האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול סבירות, מערכת ההנעה מנתבת את הכוח בין הצירים ביעילות והשלדה מגיבה היטב למשחקי דוושות. חבל רק שההגה היה מעט קל ומעורפל. הבלמים בגרסה ההיברידית אינם אחידים בתגובתם - כמקובל במכוניות כלאיים.
 
-
תמורה למחיר
המחיר גבוה בפני עצמו, וגם ביחס למתחרים. בגרסה ההיברידית נטענת מקבלים הספק גדול ורשימת אבזור נאה במחיר אטרקטיבי יחסית - כך שמדובר בגרסה המשתלמת בהיצע.
-
מה חדש בב.מ.וו X3 2021
תחילת שיווק גרסה מחודשת בנובמבר 2021.
-
סיכום
אחד מרכבי הפנאי פרמיום הבינוניים הטובים ביותר.