ב.מ.וו X3 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שבע שנים אחרי השקת המקור, הציגה ב.מ.וו ב-2010 את הדור השני של ה-X3.
היצע המנועים כולל שני מנועים - אחד דיזל ואחד בנזין - כאשר זה האחרון מוצע עם שני הספקים (184 כ"ס ו-245 כ"ס). בכל הגרסאות, לתיבה האוטומטית 8 היל' והנעה כפולה. המתלים כוללים אופציה בתשלום לבולמים אקטיביים שמשנים את תכונותיהם בהתאם לפני השטח ומהירות הנסיעה.
כאופציה נוספת אפשר לבחור ב-Dynamic Control, מערכת המאפשרת לנהג לבחור בין שלושה מצבים למתלים, תגובת מצערת, תגבור ההגה, סף ההתערבות של בקרת היציבות ואופי תפקודה של התיבה האוטומטית.
כל הגרסאות משווקות בישראל עם גג נפתח, בקרת אקלים עם פיצול לאחור, חישוקי 18 אינץ' קלים ומערך המולטימדיה העשיר של ב.מ.וו (I-DRIVE) שכולל כמובן גם דיבורית בלוטות'. חבילת ה-Luxury מוסיפה שילוב של תאורת קסנון ולד, חישוקי 19 אינץ', מפתח חכם, פתיחה חשמלית לדלת תא מטען וחיישני חנייה היקפים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב עבר שיפור וב.מ.וו X3 2017 יותר נעים לעין מקודמו. הקווים התרככו קצת בדור החדש, אך הקשר המשפחתי לשאר חברי משפחת ה-X ברורים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא ללא ספק שיפור ענק לעומת הדור הקודם. שילוב של קווים נקיים אך מודרניים, מסך גדול, אלומיניום מוברש, שנראה פשוט מצוין. המושבים אוחזים ונוחים ותנוחת הנהיגה קלה לכיוון.
המושב האחורי אומנם מעט נמוך, אבל יש שפע של מקום. תא המטען גדול ובעל מבנה נוח להעמסה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל שופע מומנט ויחד עם תיבת השמונה הילוכים הנהדרת של ZF מספק תאוצה חלקה וזמינה בכל מצב ובכל רגע. יש השהית טורבו קלה, אך לא מטרידה. צריכת הדלק מצוינת.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים מצליחים להפתיע לטובה במהירויות עירוניות, הם לא מתרסקים על שיבושים, ומשקיעים מאמץ בניתוק הנהג מפגעי האספלט.
הם שומרים על המרכב תחת רסן הדוק גם כשהכבישים מתפתלים, המספקים ביטחון עם תגובות שלדה מדודות ומדויקות להעברות משקל וגיבוי ראוי מהבלמים.
 
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו X3 2017 מהווה תמורה טובה למחיר.
 
-
מה חדש בב.מ.וו X3 2017
במהלך השנה הוצג דור שלישי ל-X3, אשר נחת בישראל בתחילת 2018.
 
-
סיכום
הדור השני ל-X3 לא זונח את היכולת הדינאמית, אבל מוסיף איכות פנים מושכת בהרבה לחבילה טובה ותחרותית מבעבר.