טסלה מודל Y - אוטו
בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת "VA הַנְגָּשָׁת אָתָרִים". הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לִפְתִיחַת תַּפְרִיט הֵנְּגִישׁוּת לְחַץ ALT+0


טסלה מודל Y

טסלה מודל Y מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
500 ק"מ
שנת השקה: 2022

טסלה מודל Y יתרונות וחסרונות

יתרונות מרווח, תא מטען, ביצועים, טווח, יכולת דינמית, גישה למטעני הסופרצ'ארג'ר
חסרונות נוחות עירונית, הנדסת אנוש, היעדר ממשקי אנדרואיד/אפל, מחיר
בשורה התחתונה חשמלית מצוינת, עכשיו בגרסה משופרת

טסלה מודל Y 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    טסלה מודל Y הוא רכב הפנאי השני של היצרנית האמריקנית והוא נחשף לראשונה בשנת 2019, כאשר השיווק בישראל החל ב-2022. מודל Y מבוסס על מודל 3 המשפחתית, ולפי טסלה הוא חולק עימה כ-75% מהחלקים.

    מידותיו של ה-Y נדיבות למדי, ובזכות זאת הוא מוצע גם בסידור של שבעה מושבים.

    בפברואר 2025 טסלה החלה לשווק את מודל Y המחודש בישראל, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים.

    השינוי העיקרי בולט כבר במבט ראשון: עיצוב החזית שונה לחלוטין, ועיקרו קו תאורה לרוחב הרכב במקום פנסים נפרדים – בדומה לסייברטראק. מערך תאורה רוחבי נמצא גם מאחור, והוא גבוה ובולט במיוחד.

    לפי טסלה, היעילות האווירודינמית שופרה, המתלים כוילו מחדש, ועל החישוקים החדשים מותקנים צמיגים עדיפים – לשיפור נוחות הנסיעה ואיכותה. לטענת החברה, השינויים האלה הביאו לשיפור כולל של 22% ברעשי הנסיעה, גם בזכות חלונות מבודדים חדשים וחומרי בידוד טובים יותר. גג הזכוכית חדש, והוא מחזיר פי שבעה טוב יותר את חום השמש, ובכך משפר את רמת הקירור בתא הנוסעים. מלפנים מצלמה חדשה עם תצוגה נרחבת יותר במסך המרכזי.

    בתא הנוסעים חומרים טובים יותר, ולפי טסלה איכות הגימור עדיפה הודות לתהליכי ייצור חדשים. המושבים הקדמיים חדשים, כוללים כעת גם מערך קירור. גם מאחור מושבים חדשים לנוחות עדיפה, ולאלה גם תפעול חשמלי, כולל קיפול מלא, וכל המושבים מחוממים.

    למודל Y המשודרג ידית איתות קונבנציונלית על מוט ההגה, ונוספו מספר פקדים פיזיים לשיפור התפעול. מערכות השליטה והבידור שודרגו, ולנוסעים מאחור מסך "8 לשליטה גם בבקרת האקלים הנפרדת שם.

  • עיצוב ונוכחות

    הדגם החדש נאה ומודרני מקודמו, אך העיצוב אנונימי וגנרי למדי.

  • תא נוסעים ומטען

    בתא הנוסעים של מודל Y המחודש טסלה משמרת את האופי המינימליסטי, ועל הדרך נפטרה גם מפאנל העץ שהיה וממנוף בורר ההילוכים. אין תצוגה עילית או לוח מחוונים וכל המידע ורוב התפעול נעשה ממסך מרכזי ענק של "15.4, ובמושב האחורי מסך נוסף של "8 המשמש לתפעול בקרת אקלים, בידור ומשחקים.

    הממשק של המסך המרכזי מהיר ועובד באופן חלק, והאפליקציה התואמת לסלולרי עבדה ללא דופי.

    תפעול מלא של הכל דרך המסך דורש לא מעט הסתגלות – אולם הממשק של טסלה הרבה יותר אינטואיטיבי להבנה מאשר אלה של חשמליות רבות אחרות.

    למרות שיש ניווט מקורי שגם יודע לתת הערכה לרמת הטעינה שתישאר בסוללה, הפריע לנו היעדרו של ממשק אנדרואיד/קארפליי.

    מעבר לרשימת האבזור הארוכה, האיכות במרחב הפנימי מצוינת ובהחלט טובה מבעבר.

    המצלמות ההיקפיות מעולות וגם תנוחת הישיבה גבוהה ומקנה שדה ראיה טוב.

    בדומה לעבר - המושבים נוחים, המרווח מלפנים ומאחור מצוין ותא המטען ענק.

  • מנוע וביצועים

    את רוב המבחן העברנו במצב הנהיגה 'רגוע' שסיפק את כל הכוח שצריך על הכבישים בישראל. במצב 'רגיל', התאוצות בכל טווחי המהירות חזקות מאוד ומיידיות – כיף אמיתי – אבל צריכת האנרגיה עולה משמעותית.

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים "גרמני" מוצק על סף הנוקשה בנסיעה בעיר. זה אומר שחלק מהשיבושים מציקים ומורגשים, אך הסטאפ הזה מעניק איכות מוצקה ואחודה יותר ביחס לרכות הרופסת של דגמים רבים משל מותגי סין.

    מחוץ לעיר ה-Y משייט רוב הזמן בשקט מופתי. רחש צמיגים נוכח על אספלט מחוספס אבל רעשי רוח אין בכלל וגם לא כל מיני אוושות או יבבות ממערכת ההנעה החשמלית (כאלה שמענו אצל מוצגים אחרים ו"יוקרתיים" יותר). כיול המתלים מעולה לנסיעה בין-עירונית, כך גם ההיגוי ואחזור האנרגיה התגלה כיעיל מאוד.

    היכולת הדינמית גבוהה, הבלימה הרגנרטיבית היא מהטובות בתעשייה ומערכות הבטיחות המתקדמות (ובעיקר בקרת השיוט האדפטיבית) פועלות טוב בהרבה מאלו של רוב היצרנים בשוק.

  • תמורה למחיר

    המחיר לגרסת לונג ריינג' הבכירה שנבחנה מעלה בסימן שאלה את התמורה לכסף, בגלל ההיצע הנרחב של מתחרים זולים ומוכשרים. לגרסת ההנעה האחורית הבסיסית טווח מספק ותמורה טובה יותר למחיר.

  • גרסאות ורמות גימור

    טסלה מודל Y המחודש מוצע כקודמו בשלוש גרסאות: גרסת הנעה אחורית, טווח ארוך וגרסת ביצועים – לכולן רשימת אבזור דומה.

    בגרסה הרגילה, RWD, מנוע אחורי יחיד המייצר 295 כ"ס, סוללת 62.5 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 500 ק"מ.

    בגרסת 'טווח ארוך' אותו מנוע, סוללה של 78.4 קוט"ש והטווח המוצהר 622 ק"מ.

    גרסת הביצועים 'פרפורמנס' עם 2 מנועים המייצרים 444 כ"ס והנעה כפולה, מצוידת בסוללה הגדולה יותר וטווח הנסיעה המוצהר 568 ק"מ.

  • בטיחות

    טסלה מודל Y נבדק ע"י יורו NCAP בספטמבר 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד של 97% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-82% בהגנה על הולכי רגל.

    בדומה לכל דגמי טסלה, היצע מערכות הבטיחות המתקדמות רחב ועשיר וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד.

  • טווח נסיעה

    לגרסת לונג ריינג' כפולת המנועים שנבחנה טווח מוצהר של 568 ק"מ. במבחן הדרכים צריכת האנרגיה הממוצעת הייתה 5.6 ק"מ/קוט"ש, לטווח ריאלי של כ-450 ק"מ.

  • מה חדש בטסלה מודל Y 2025

    תחילת שיווק גרסה מחודשת בישראל, בפברואר 2025.

  • סיכום

    טסלה מודל Y המעודכן הוא רכב מרשים מאוד, בעיקר באיכות הכללית שלו כמוצר. אם לרגע נפריד את המסך מהגלגלים, אז מתחת יש גם מכונית טובה, שמתנהגת, בולמת ונוסעת בצורה מצוינת. וזה משהו שאי אפשר לומר על חלק לא מבוטל מחשמליות אחרות בשוק שלנו.

טסלה מודל Y גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה

כתבות ומבחני דרכים טסלה מודל Y

ברשותך טסלה מודל Y?

5
מתקדמים לרכב חדש? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

open chatbot