טויוטה ראב 4 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לישראל הגיע הדור הרביעי של ראב 4 במרץ 2013 כשמתיחת הפנים עלתה ארצה בפברואר 2016. את שנת 2017 צלח הדגם ללא שינוי כלל.
הבשורה הגדולה במתיחת הפנים שהגיעה בשנה שעברה נוגעת להוספת גרסה היברידית – לראשונה בדגם. בכך הפך ראב 4 לרכב הפנאי ההיברידי הראשון בישראל. יחידת הכוח בגרסה ההיברידית כמעט זהה לזו שבקאמרי, ומשלבת מנוע 2.5 ל' (עם מחזור אטקינסון) ו-155 כ"ס, עם מנוע חשמלי המייצר 141 כ"ס. יחדיו הם מפיקים 200 כ"ס, שעוברים לגלגלים הקדמיים בלבד, דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. לצד הגרסה ההיברידית ממשיך שיווק מנוע הבנזין (2.0 ל', 152 כ"ס) עם אותה תיבה רציפה והנעה כפולה.
גרסת הבנזין משווקת בשתי רמות גימור, GLI עם חישוקים קלים ("17), מערך מולטימדיה בגודל "7 (טויוטה טא'ץ 2), מצלמה אחורית ובלוטות', בקרת שיוט, תאורת יום מסוג לד ותאורת לד אחורית. רמת 'פרימיום' מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, חיישני תאורה וגשם, מראה מתכהה אוטומטית ועוד. הגרסה ההיברידית משווקת ברמת גימור אחת, 'פרימיום', שמוסיפה לקיים גם מפתח חכם, ופנסי לד קדמיים.
היצע הבטיחות כולל שבע כריות אוויר, בקרת יציבות, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. בחו"ל נמצא גם אבזור בטיחות אקטיבי מתקדם כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
ראב 4 המחודש החליף חזית אנמית בזו החדשה והמודגשת של טויוטה. התוצאה משתלבת היטב עם ההופעה של הרכב ואפילו מזכירה את חזית לקסוס NX. מהצד ומאחור זה אותו ראב4, כבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעט פשוטה, עם כמה כפתורים שנראים לא שייכים לרכב ברמת מחיר זו. התפירה המובלטת של ריפוד הדמוי עור ברמת הגימור הגבוהה משפרת את האווירה. במסגרת מתיחת הפנים שופרה רמת האבזור בגרסת הבסיס (GLI) ועדיין המתחרים מציעים יותר.
טויוטה ראב 4 2017 הוא מהגדולים ומהמרווחים בקטגוריה, ומציע מושבים מעט רכים שלא היו נוחים לכל הבוחנים. תא המטען גדול, אבל השימושיות בו נפגעת בעיקר בגלל בליטה במרכז, מוטות בצדדים וסף הטענה מעט גבוה.
 
-
מנוע וביצועים
הגרסה ההיברידית היא מהחזקות בקטגוריה והביצועים מעולים. השילוב בין מנוע הבנזין לחשמלי לא תמיד נעשה בצורה חלקה ונעימה, אבל זה לא באמת מפריע. גם קיימת השהייה קלה מרגע הלחיצה על הדוושה ועד הגעת הכוח, ותחת עומס המנוע מעט רועש, אבל לא בצורה מציקה. צריכת הדלק מצוינת.
מנוע ה-2.0 ל' בנזין נעים וחלק רוב הזמן, כשהתלונות היחידות נוגעות לאופי תיבת ההילוכים שגורמת לאיטיות מסוימת בתחילת הנסיעה, ולרעש מונוטוני לא נעים כשהדוושה נלחצת. צריכת הדלק טובה מהממוצע.
 
-
נוחות והתנהגות
טויוטה ראב 4 2017 מרגיש קשוח ומתקשה להתמודד עם מפגעים גדולים במהירות עירונית. כשעולה המהירות הנוחות משתפרת, אבל אז הוא מתקשה עם שיבושים קטנים ומופיעים רעשי רוח ומידה מסוימת של רעשי כביש.
התנהגות הכביש בטוחה, ולא מדרבנת נהיגה מהירה.
 
-
תמורה למחיר
גם בשנת 2017 טויוטה ראב 4 הוא רכב הפנאי ההיברידי היחיד שיש בישראל. הוא רכב טוב בפני עצמו, אבל האבזור הבסיסי לא מרשים, הנוחות בעיר לקויה ובשיוט הוא רועש יחסית. בנוסף אין מערכות בטיחות מתקדמות כשהמתחרים כבר מתחילים להציע. התמורה בינונית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 2 ליטר 4X4 עם כ-500 יחידות.
אחריה גרסת לימיטד 2.5 ליטר היבריד עם כ-400 יחידות.
-
מה חדש בטויוטה ראב 4 2017
אין שינויי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
הגרסה ההיברידית, רק אם צריכת הדלק חשובה לכם.