ב.מ.וו סדרה 1 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במחצית הראשונה של 2015 הגיע לישראל הדגם המחודש של ב.מ.וו סדרה 1. מתיחת הפנים כללה עדכונים קלים - כולל חזית עדכנית עם סבכה בעיצוב נאה בהרבה - תא נוסעים משודרג ומנועים שעברו עדכון קל.
ב.מ.וו סדרה 1 2015 המעודכנת מגיעה במספר גרסאות. גרסת הכניסה היא 118i, וזו עושה שימוש במנוע של גרסת הכניסה הקודמת, 116i היוצאת: 1.6 ל' טורבו, 136 כ"ס. מעליה נמצאת גרסת 120i. לגרסה זו אותו מנוע 1.6 ל' טורבו של ה-118i היוצאת, אך כאן הוא מגיע במהדורה מעודכנת המפיקה 177 כ"ס (170 כ"ס קודם). במקביל, עם הגעת סדרה 1 המחודשת הופסק שיווק הגרסאות הידניות
רמת הגימור "Sport" היא הבסיסית ברמות הגימור וזו כוללת מערך i-Drive מעודכן, דיבורית בלוטות', בקרת אקלים, מחשב דרך, גלגל הגה מצופה עור, חישוקים קלים (16") ופנסי לד-יום. רמת הגימור "Luxury" תוסיף חלון שמש בגג, חיישני אורות וגשם, פנסי חזית מסוג לד, מערכת שמע משודרגת וחישוקים גדולים יותר.
בראש ההיצע עומדת M135i בעלת מנוע טורבו, 6 ציל' בטור בנפח 3.0 ל' המוכר שמפיק כעת 326 כ"ס (320 כ"ס בעבר). גרסה זו מסיימת את המאוץ ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו לקחה צעד לאחור עם העיצוב כשהציגה את הדור החדש של סדרה 1. הבעיה הייתה בעיקר מלפנים, עם חזית לא נאה בלשון המעטה, וזו שופרה משמעותית במתיחת הפנים. הפרופורציות עדיין לא הרמוניות והזנב קצת סתמי, אבל התוצאה מושכת בהרבה מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
במבט ראשון תא הנוסעים נראה מעט פשוט בגלל העיצוב הלא מתחכם והצבע השחור, אך מבט מעמיק יותר יגלה חומרים באיכות טובה והרכבה מצוינת. המרווח מלפנים טוב בסך הכול (מעט צפוף ברגליים לגדולי מידות) וקל למצוא תנוחת נהיגה מצוינת. בהקשר הזה נציין את מנגנון כיוונון הגובה של הכיסא – הוא דורש מהנהג להוריד ממנו משקל כדי לעלות – לא כל-כך נוח לשימוש בחנייה, ממש לא אפשרי בזמן נהיגה. המרווח מאחור טוב, אך גם לא שופע בצורה יוצאת דופן. גם תא המטען מציג נפח סביר (360 ליטר) ופתח די רחב, אך הרצפה הנמוכה יכולה להקשות על הטענת חפצים כבדים או גדולים במיוחד.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר טורבו משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים מבית ZF. מדובר במנוע מחוספס מעט, שלעיתים מלווה את הנסיעה ברעשים, נקישות ורחשים שמגיעים מבית המנוע. זה לא נורא, אבל זה בולט ומורגש. למעט אותם רעשים, באמת שמדובר במנוע שעושה עבודה מצוינת. זמינות הכוח טובה והמנוע מספק דחף ראוי החל מכ-2,000 סל"ד. הוא ימשיך להתחזק בצורה לינארית עד לשיא ההספק.
מעבר לכך, המנוע עובד היטב עם תיבת ההילוכים, שדואגת למצות את הפוטנציאל במלואו – יחד הם מייצרים תאוצה חזקה והחלטית על-פי דרישה.
צריכת הדלק הממוצעת עמדה במהלך ימי המבחן על 10.5 ק"מ לליטר – לא רע בכלל בהתחשב בתנאים הקשים ובביצועים הטובים.
 
-
נוחות והתנהגות
בנסיעה עירונית על פני רצף שיבושים רעשי המתלים יחדרו לתא, כאשר לעיתים ה-1 תתקשה לסנן שברים חדים. מחוץ לעיר המצב די דומה – ברוב הזמן ה-1 תספק נסיעה חלקה ונעימה, כאשר לעיתים היא תחבוט במעבר על שיבושים קשים. רעשי הרוח נשמרים ברמה סבירה גם כשהמהירות עולה, וכך גם רעשים מכיוון בתי הגלגלים.
בפיתולים המתלים הרכים מתפקדים היטב, אך בעומס גבוה היינו רוצים ריסון טוב יותר של המרכב. גם ההגה טוב אך לא מושלם – המהלך הראשוני שלו מעט מעורפל, אך הוא מקבל דיוק ומשקל טובים בהמשך. ההתנהגות מאוזנת מדויקת, ובקבוצה הזו בסך הכול מדובר במכונית מהנה מאוד, צפויה ומהירה למדי.
 
-
תמורה למחיר
בזכות הצמיחה והשיפור הכללי היא לא דורשת ויתורים כקודמתה. ועכשיו כבר בגרסה הבסיסית היא מציעה חבילה הולמת מבעבר.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 1 2015
הדגם המחודש הגיע לישראל במאי 2015, כאשר באוקטובר 2015 הוחלף מנוע הטורבו 1.6 ליטר בגרסתו החלשה (136 כ"ס) במנוע ה-3 ציל' בנפח 1.5 ליטר (גם כן עם 136 כ"ס).
-
סיכום
ב.מ.וו סדרה 1 2015 המחודשת נשארה מכונית נוחה למדי, בעלת תא נוסעים איכותי, התנהגות כביש מהנה והנעה אחורית ייחודית לקטגוריה.