ב.מ.וו סדרה 1 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2017 החל בישראל שיווק הגרסאות המחודשות לסדרה 1 ו-2. אחד השינויים החשובים בדגמים המחודשים הוא תוספת מערכות בטיחות מתקדמת, כולל התרעה על סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית והתרעה על עייפות נהג. שני הדגמים קבלו את מערך המולטימדיה החדש של היצרן (i-דרייב 6), יחד עם מחוונים וקונסולה מרכזית מחודשים. חבילות העיצוב ספורט ו-M עודכנו, ויש גם חישוקים חדשים.
ב.מ.וו סדרה 1 2017 עברה מתיחת פנים חיצונית מינורית יחסית, לצד עדכון פנימי הן במראה והן בציוד, כאשר רמת הגימור 'ביזנס' הוחלפה ב'ספורט'. רמה זו (ספורט) מאפשרת בחירה בין ריפוד דמוי עור שחור עם תפרים אדומים, לבין גוון בהיר עם שילובי אפור וגימורי פנים תואמים.
מחירי 118 ו-120 התייקרו מעט.
-
עיצוב ונוכחות
בניגוד למתיחת הפנים הקודמת של ה-1, הפעם השינוי לעיצוב מינורי - ומתרכז בעיקר בחישוקי גלגלים חדשים, גוונים חדשים למרכב ולסבכה הקדמית, ותאורת לד מלא. עם זאת, העיצוב הכללי עדיין אינו מושך במיוחד...
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים בוצע במתיחת הפנים עדכון קל לעיצוב הקונסולה הקדמית, ובפרט לפס הקישור הרוחבי שמסתיים כעת מספר ס"מ לפני פתח האיוורור הימני, במקום להתחבר אליו כפי שהיה בעבר. מערכת המולטימדיה בגרסאות הבכירות שודרגה, וכוללת כעת מערכת הפעלה מתקדמת יותר של ב.מ.וו, כולל אפשרות לתפעול במגע ועיצוב בסגנון חדש, דמוי אריחים.
הקוקפיט עצמו פשוט ויעיל, פונקציונלי, עוטף את הנהג ולא מתיימר. אולם מגמת החיסכון ניכרת - במושבים השטוחים, בבד הריפוד המחוספס, בתחושה הקלאוסטרופובית ובפלסטיקים הלא-מספיק איכותיים. מאחור היא מרווחת למדי, בעלת מושבים טובים ופתחי מיזוג נפרדים.
 
-
מנוע וביצועים
גם בגרסת הבסיס משולשת הצילינדרים, הביצועים מכובדים. גרסאות ה-2.0 ליטר (184 ו-218 כ״ס) מציעות ביצועים מצוינים, שאינם מתקבלים על חשבון צריכת הדלק. גרסת העל, 140i, מעניקה תאוצות מעולות בכל מהירות, עם השהיית טורבו מינימילית וצליל משובח. תיבת ההילוכים חלקה ויעילה בכל הגרסאות.
-
נוחות והתנהגות
הציפיות מכל ב.מ.וו גבוהות בתחום הדינאמי - וסדרה 1 אינה מאכזבת. היא לא מרטיטה את ליבך בספורטיביות מתפרצת או כובשת אותך באופייה המלבב, אבל היא פשוט עושה הכל בצורה מאוד נכונה ומדויקת. מאוד גרמנית. הסוד הוא באיזון המושלם בין מכלולי הנהיגה ובזרימה שלה בין הפניות - ההתנהגות ניטראלית להפליא, ההגה מדויק והבלמים עוצמתיים, המנוע חלק וגמיש והתיבה מתפקדת למופת. הכל פועל כמקשה אחת הרמונית. אבל לא הכל אידיאלי; ההגה החשמלי, למשל, קל מדי ונטול פידבק, ועל אף שבקרת היציבות מתנתקת לחלוטין, בכל הגרסאות יש דיפרנציאל פתוח ויותר מדי אחיזה כדי לנצל זאת כהלכה.
נוחות הנסיעה בעיר סבירה, ומשתפרת ככל שהמהירות עולה, אך ישנה רגישות לשיבושים גדולים.
 
-
תמורה למחיר
החבילה והתמורה בגרסת הבסיס משתלמת, אך ככל שמטפסים בעץ הגרסאות ומערימים תוספות, המחיר הולך ומתייקר באופן קצת מופרז.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 1 2017
בחודש נובמבר נחתה בארץ מתיחת הפנים של סדרה 1, שכוללת עדכוני ציוד, עיצוב ואבזור בטיחות.
-
סיכום
ב.מ.וו סדרה 1 2017 הלכה השתבחה עם השנים. כיום היא מציעה יתרונות דינאמיים נדירים בקבוצה, מבלי לשלם את המחיר בשימושיות קלוקלת. והיא מציגה יכולת גבוהה לא רק מבחינה דינאמית, אלא גם ובעיקר בשאר התחומים - מנוחות הנסיעה ועד ליחידת הכוח, מהמרווח מאחור ועד לצריכת הדלק.