ב.מ.וו סדרה 1 2012-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שבע שנים אחרי שהציגה לראשונה את סדרה 1, חשפה ב.מ.וו את הדור השני למשפחתית הקומפקטית היוקרתית.
ב.מ.וו החליטו לשמור על המבנה המסורתי, עם מנוע קדמי והנעה אחורית. קו העיצוב ממשיך את הדור הראשון, עם יחידות תאורה גדולות מלפנים ועיצוב האצ'בק שגרתי.
החרטום מזכיר מאוד את עיצוב ב.מ.וו המודרני והמכונית נראית גדולה ובעיקר רחבה מבעבר.
היצע המנועים כולו מוגדש ולתיבת ההילוכים האוטומטית יש 8 יחסי העברה. ב-2015 עברה הסדרה 1 מתיחת פנים שעיקרה עדכוני עיצוב לצד הוספת מנוע 3 ציל' טורבו ושינוי בשמות הגרסאות.
הדגם המחודש הגיע לישראל במאי 2015, כאשר באוקטובר 2015 הוחלף מנוע הטורבו 1.6 ליטר בגרסתו החלשה (136 כ"ס) במנוע ה-3 ציל' בנפח 1.5 ליטר (גם כן עם 136 כ"ס).
באפריל 2016 הגיעה גרסת ה-125i.
-
עיצוב ונוכחות
הדגם החדש ממשיך היכן שקודמו הפסיק, אך למרות האבולוציה, השינוי גדול: החזית אולי קשה לעיכול אך מכל שאר הבחינות צועדת ה-1 לכיוון אסטטי יותר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים, מנקודות התורפה בעבר, זכה לשיפור מהותי. איכות החומרים ראויה, האבזור נאה כבר בגרסת הבסיס והמרווח משופר (גם למטען), אלו ועוד יגרמו ללקוחות ב.מ.וו להרגיש בבית.
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.6 ל' עם מערך ה"טווין-פאוור-טורבו" של ב.מ.וו, מספקת 136 כ"ס בגרסת ה-116 או 170 כ"ס ב-118. צרפו לכך את תיבת שמונת ההילוכים המוכרת מדגמי ב.מ.וו - וזה לא מפתיע שהביצועים בהחלט טובים. גם צריכת הדלק טובה, בייחוד במצב החסכוני.
-
נוחות והתנהגות
עם הנעה אחורית ושלדה רהוטה זו כנראה עדיין המכונית המהנה בקבוצתה, אבל משהו בה פחות חד ושש אלי קרב מאשר בקודמת. התחושה הראשונית היא שהמכונית רכה ונוחה מבעבר, אבל כאשר מגיעים שיבושים גדולים היא מרגישה עסוקה ולעיתים אפילו נחבטת.
-
תמורה למחיר
בזכות הצמיחה והשיפור הכללי היא לא דורשת ויתורים כקודמתה. ועכשיו כבר בגרסה הבסיסית היא מציעה חבילה הולמת מבעבר.
-
סיכום
לא הכי יפה או מרווחת בקבוצה, אך בהשוואה למתחרות ה-1 נותרה מיוחדת.