ב.מ.וו סדרה 1 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שבע שנים אחרי שהציגה לראשונה את סדרה 1, חשפה ב.מ.וו את הדור השני למשפחתית הקומפקטית היוקרתית; ב.מ.וו החליטו לשמור על המבנה המסורתי, עם מנוע קדמי והנעה אחורית. קו העיצוב ממשיך את הדור הראשון, אך באופן מודרני ומעודן יותר.
החרטום מזכיר מאוד את עיצוב ב.מ.וו המודרני והמכונית נראית גדולה ובעיקר רחבה מבעבר.
היצע המנועים כולו מוגדש ולתיבת ההילוכים האוטומטית יש 8 יחסי העברה. ב-2015 עברה הדרה 1 מתיחת פנים שעיקרה עדכוני עיצוב לצד הוספת מנוע 3 ציל' טורבו ושינוי בשמות הגרסאות.
הדגם המחודש הגיע לישראל במאי 2015, כאשר באוקטובר 2015 הוחלף מנוע הטורבו 1.6 ליטר בגרסתו החלשה (136 כ"ס) במנוע ה-3 ציל' בנפח 1.5 ליטר (גם כן עם 136 כ"ס).
באפריל 2016 הגיעה גרסת ה-125i.
-
עיצוב ונוכחות
הדגם החדש ממשיך היכן שקודמו הפסיק, אך למרות האבולוציה, השינוי גדול: החזית המעודכנת נאה מבעבר וב.מ.וו סדרה 1 2018 צועדת לכיוון אסתטי יותר ומאתגר את העין פחות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים, מנקודות התורפה בעבר, זכה לשיפור מהותי. איכות החומרים ראויה, האבזור נאה כבר בגרסת הבסיס והמרווח משופר (גם למטען).
-
מנוע וביצועים
גם בגרסת הבסיס משולשת הצילינדרים, הביצועים מכובדים. גרסאות ה-2.0 ליטר (184 ו-218 כ״ס) מציעות ביצועים מצוינים, שאינם מתקבלים על חשבון צריכת הדלק. גרסת העל, 140i, מעניקה תאוצות מעולות בכל מהירות, עם השהיית טורבו מינימילית וצליל משובח. תיבת ההילוכים חלקה ויעילה בכל הגרסאות.
-
נוחות והתנהגות
עם הנעה אחורית ושלדה מאוזנת זו כנראה עדיין המכונית המהנה בקבוצתה, אבל משהו בה פחות חד ושש אלי קרב מהצפוי. התחושה הראשונית היא שהמכונית סופגת ונוחה, אבל כאשר מגיעים שיבושים גדולים היא מעניקה תחושה עסוקה ולעיתים אפילו נחבטת.
-
תמורה למחיר
בזכות הצמיחה והשיפור הכללי, ב.מ.וו סדרה 1 2018 לא דורשת ויתורים כואבים. ועכשיו כבר בגרסה הבסיסית היא מציעה חבילה הולמת.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 1 2018
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2018.
-
סיכום
לא הכי יפה או מרווחת בקבוצה, אך בהשוואה למתחרות ה-1 נותרה מיוחדת.