ב.מ.וו סדרה 1 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל הורחב היצע הגרסאות של ב.מ.וו עם ה-125i. מדובר בגרסת ביניים, המשתלבת בין הגרסאות ה"רגילות" – 118i ו-120i – לבין הגרסה הבכירה, ה-M135i, הן מבחינת הספק וביצועים, והן מבחינת מחיר; עיקרי המפרט הם מנוע 2.0 ל', מוגדש טורבו המפיק 218 כ"ס ו-31.6 קג"מ; תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים; הנעה אחורית; תאוצה מאפס למאה ב-6.2 ש'; חבילת M Sport הכוללת שינויי מתלים ועיצוב (פנימי וחיצוני); ומערכות בטיחות מתקדמות – התרעת סטיה מנתיב ובלימה אוטונומית בעיר, המזהה גם הולכי רגל.
חבילת ה-M האמורה כוללת, מלבד מתלים ספורטיביים יותר גם הגה שונה, פגושים שונים, מושבים מרופדי אלקנטרה עם תפרים כחולים ועוד מספר שינויים קלים. בנוסף תוצע חבילת אבזור 'לקשרי' שמוסיפה לאבזור פנסי לד ראשיים, גג שמש, חיישני גשם ואורות, מערכת שמע משודרגת, חישוקי M בקוטר "18, לוח מחוונים שונה ובקרת שיוט (כן, זה לא ציוד סטנדרטי...).
-
עיצוב ונוכחות
מבחינה עיצובית, הדגם החדש ממשיך היכן שקודמו הפסיק, והקווים הכלליים דומים. אבל למרות האבולוציה, השינוי גדול. זה מתחיל בחזית: למרות שה-1 נשענת על פלטפורמת ה-3, פניה קשורים דווקא לחבורת ה-5-6-7, כדי לקבל מראה חסון, מכובד וגדול. לצערי זה נראה גם יותר שמרני ומבוגר מהאחות האמיתית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציג איכות החומרים שאולי אינה עוצרת נשימה, אבל מרגישה טוב. וגם אם שילוב הפלסטיקה והריפוד השחורים יוצר אווירה קודרת ולא מפוארת, הרי שהתחושה בווארית ותכליתית.
הנדסת האנוש טובה, אך יש מספר הפרעות. לא כל פרט במערך ה-iDrive אינטואיטיבי והתפעול המתחכם לאיתות ולמגבים עשוי לעצבן. תנוחת הנהיגה הטובה נמוכה יחסית. חבל שכיוון הגובה מסורבל ושהמושבים הנעימים ברגע הראשון אינם נוחים בנסיעות ארוכות. המרווח מאחור מכובד, אך קחו בחשבון שמבנה ההנעה האחורית עם "בליטת הכוח" במרכז יקשה על ישיבת נוסע שלישי. גם החלל למטען מכובד ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
גם בגרסת הבסיס, הביצועים נאותים. בייחוד ביציאה מהמקום ובמהירויות נמוכות, כל לחיצה על המצערת מביאה לתגובה נמרצת. תגובות המצערת ומשקל ההגה במצב ספורט הרבה יותר נכונים, ומתאימים יותר לעקיפות ולכבישים מאתגרים. ורק התגובות, שמעט פחות מדויקות מאלו של מנוע אטמוספרי, פוגמות קצת.
צריכת הדלק הייתה טובה. שיוט יכול להביא לאזור ה-14 ק"מ לליטר ונסיעת פרברים לאזור ה-12.5. מסלול המבחן המאומץ הביא לממוצע של 10.5 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
עם הנעה אחורית ושלדה רהוטה זו כנראה עדיין המכונית המהנה בקבוצתה, אבל משהו בה פחות חד ושש אלי קרב מהצפוי. ההגה מדויק, אבל סובל במהירות גבוהה מתחושה מעט מלאכותית במרכז, והיכולת הגבוהה בכביש מפותל לא תמיד מתורגמת לתחושות להן ציפינו. ה-1 מראה נטייה גדולה מהצפוי להרחיב את קו הפנייה, וגם אם תתעקשו ללחוץ על המצערת יכול לחלוף זמן רב עד שהזנב יחליט לקחת תפקיד.
הנוחות היא תחום קצת יותר מורכב. התחושה הראשונית היא שהמכונית רכה ונוחה מבעבר, אבל כאשר מגיעים שיבושים גדולים היא מעניקה תחושה עסוקה ולעיתים אפילו נחבטת. זה קורה גם מחוץ לעיר: רוב הזמן המכונית נעימה אבל על גלים או שיבושים היא אינה רגועה, מתנדנדת ולעיתים... נחבטת. גם רעש הצמיגים בולט מדי.
 
-
תמורה למחיר
גם בגרסה הבסיסית, ב.מ.וו סדרה 1 2016 מציעה חבילה הולמת מבעבר וביצועים טובים. חבל רק שכבר לא מייבאים את הגרסה הידנית.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 1 2016
באפריל 2016 הגיעה גרסת ה-125i. בחודש יולי ב.מ.וו החליפה את המנוע של 120i במנוע גדול וחזק יותר; המנוע המחליף הוא 2.0 ליטר טורבו המייצר 184 כ"ס ו-27.5 קג"מ – נתונים טובים מאלה של המנוע היוצא, אבל לא בהפרש גדול. גרסה זו הגיעה לישראל לקראת 2017.
-
סיכום
בהשוואה למתחרות, ב.מ.וו סדרה 1 2016 נותרה מיוחדת. היא לא הכי יפה או מרווחת בקבוצה, אבל בזכות ההנעה האחורית, האווירה ואפילו חטיבת הכוח הרהוטה היא מרגישה יותר מעוד גולף בתחפושת.