ב.מ.וו X3 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2018 החל שיווק ב.מ.וו X3 החדש. הדור השלישי של רכב הפנאי היוקרתי גדול מקודמו (למעט הגובה), כולל בסיס גלגלים ארוך בחמישה ס"מ (286 ס"מ) - אך שוקל פחות, תודות לשימוש נרחב יותר בחלקי אלומיניום.
בתחילת הדרך מוצעות גרסאות xDrive20i ו-xDrive30i, לשתיהן מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית (184 או 252 כ"ס בהתאמה). בפסגת ההיצע תתמקם גרסת ה-M40i הספורטיבית, עם מנוע טורבו-בנזין שישה צילינדרים, נפח של 3.0 ליטר והספק מרבי של 360 כ"ס. לכל הגרסאות בקרת תנועה במדרון, שמסייעת בבלימת הרכב בירידות חדות בשטח.
גרסת ה-xDrive20i מוצעת רק ברמת האבזור "אקזקיוטיב", בעוד את ה-xDrive30i ניתן להזמין גם ברמת גימור "לקשרי".
דגם הבסיס מציע תאורת 'לד', חישוקי "18 ("19 ב-xDrive30i), חלון גג, דלת אחורית חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת עם שליטה גם ליושבים מאחור, מערכת מולטימדיה עם מסך "6.5 ומצלמת נסיעה לאחור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מערכת חנייה אוטומטית, חיישני חנייה היקפיים ומפתח חכם. ה-xDrive30i מוצעת עם חבילת עיצוב "X-Line", כאשר ברמת האבזור הגבוהה ניתן יהיה לבחור בין גימור "לקשרי" ל-"M" (ללא עלות).
אבזור הבטיחות כולל התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת מהצדדים ומאחור, בלימת חירום אוטונומית עירונית והתרעה בפני פגיעה בהולכי רגל. ברמת לקשרי ובגרסת M40i יכלול המפרט גם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בשמירת הרכב במרכז הנתיב, התרעה והימנעות מפגיעה צדית, התרעה על תנועה צולבת מלפנים ועוד. גרסאות אלה יוצעו גם עם מערכת שמע משודרגת.
-
עיצוב ונוכחות
לאור ההצלחה של הדור הקודם, מובן מדוע בב.מ.וו בחרו שלא לשנות יותר מדי את ההופעה החיצונית. מזוויות מסוימות ניתן לטעות ולחשוב שמדובר במתיחת פנים, אך ההופעה הכללית דינמית יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג כבר מציגה שינוי משמעותי יותר. היא עדיין מזוהה מאוד עם הסגנון של ב.מ.וו, אבל מציגה פרשנות מודרנית יותר לסידור המוכר; לוח המחוונים הדיגיטלי למחצה, למשל.
בצד השלילי יוזכרו צג המולטימדיה הקטן ("6.5), גימור גס במקומות אחדים ומספר קטן מדי של תאי אחסון. השאר ראוי בעיקר לשבחים, וסביבת הנהג בפרט ותא הנוסעים הזה בכלל עשויים על הצד הטוב ביותר.
תנוחת הישיבה גבוהה יחסית גם במצב הנמוך ביותר של המושב, שבסיסו קצר והמשענת חסרה תמיכה. השמשה הקדמית קטנה למדי ויחד עם קורות A גדולות פוגמת בראות.
בשורה השנייה המצב טוב בהחלט לשניים — והנוסעים ייהנו מפתחי מיזוג ומתאורה אישית.
תא המטען מצטיין גם הוא: גדול, איכותי ושימושי.
 
כן נציין לשלילה מסך מגע קטן בגודל "6.5, גימור מאכזב במקומות מסוימים ומספר מועט של תאי אחסון.
 
הראות החוצה מוגבלת. המרחב לנוסעים ולמטען - נדיב.
-
מנוע וביצועים
למבחן קיבלנו את גרסת xDrive30i, ובשפת ב.מ.וו זה אומר הנעה כפולה ומנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר המייצר 252 כ"ס ו־35.7 קג"מ. בין הגלגלים למנוע שוכנת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, וכל אלה אמורים להזיז את כל הכבודה הזו (1790 ק"ג) ולהביאה תוך 6.3 שניות ל־100 קמ"ש ועד ל־240 קמ"ש.
המנוע חלק ומאוזן ונשמע חביב והתיבה מעבירה הילוכים בחלקות (תמיד) ומגיבה בזריזות (כמעט תמיד). יש מספיק כוח זמין להתנהלות נינוחה בסל"ד נמוך ושקט, אך ברור שהמנוע במיטבו במרכז הסקאלה של הסל"ד, ומעיכת הדוושה תגלה מסוגלות לנפק ביצועים מצוינים. צריכת הדלק הייתה סבירה לרכב שכזה בהתחשב באופי הנהיגה והביצועים — 8.4 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
גם את החלק המפותל והלא ממש רלוונטי לרכב שכזה, ב.מ.וו X3 2018 עושה טוב מאוד. האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול סבירות, מערכת ההנעה מנתבת את הכוח בין הצירים ביעילות והשלדה מגיבה היטב למשחקי דוושות. חבל רק שההגה היה מעט קל ומעורפל.
חשובה יותר מהתנהגות מושחזת בכלים שכאלה זו נוחות הנסיעה, וגם כאן ב.מ.וו עשתה עבודת כיול נהדרת. הוא מתמודד קצת פחות טוב עם שיבושים קטנים בעיר, אבל סופג היטב את הגדולים ומחוץ לעיר נעים ממש. לנוחות הטובה הוא מצרף איכות נסיעה מכובדת עם רמה נמוכה של רעשים מכל סוג.
 
-
תמורה למחיר
הבעיה של X3 נוגעת למחיר, או יותר נכון לחסרונה של גרסה היברידית (הגיעה לארץ רק ב-2020). ביחס לכלים בעלי מפרט ורשימת אבזור דומים, הוא מציע חבילה טובה וזו מגובה ביכולת נהדרת — אבל כמוהם התמורה פחות מרשימה בהשוואה לכלים דומים היברידיים שנהנים מהטבות מס מפליגות.
-
מה חדש בב.מ.וו X3 2018
תחילת שיווק הדור השלישי בישראל, בינואר 2018.
-
סיכום
ב.מ.וו X3 2018 הוא אחד מכלי הפנאי פרמיום הבינוניים הטובים ביותר בקטגוריה.