ב.מ.וו סדרה 1 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של ב.מ.וו סדרה 1 הוצג לעולם בחודש מאי 2019. דור זה ביצע מהפך במעבר מפלטפורמת הנעה אחורית ייחודית לסגמנט לפלטפורמת הנעה קדמית המקובלת יותר בסגמנט.
את הפלטפורמה החדשה חולקת סדרה 1 עם דגמי מיני השונים, כמו גם ב.מ.וו X1 ו- X2, לטענת היצרנית היא מאפשרת להציע מרחב משופר לנוסעים ולמטען ללא שינוי במימד האורך ביחס לקודמתה.
גרסת הבסיס 118i כוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, שלושה צילינדרים, המייצר 140 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו מצמדית עם שבעה הילוכים.
לגרסת הביניים 128ti מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים המייצר 265 כ"ס ו-40.8 קג"מ, תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 6.1 שניות והמהירות המרבית 250 קמ"ש.
לגרסה הבכירה, M135i, מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' שמפיק 306 כ"ס, הנעה כפולה ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה. הביצועים כאן מצוינים – 4.8 שניות ל-100 קמ"ש.
לישראל הגיעה ב.מ.וו סדרה 1 בנובמבר 2019.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב דומה לזה של הדור הראשון, למרות השינוי בפרופורציות. ב.מ.וו סדרה 1 נראית רחבה ונמוכה יותר, וברמת הגימור M ספורט כוללת נגיעות ספורטיביות מתבקשות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת בצורה נאה אך לא מחדשת הרבה ביחס לדגמי המותג האחרים, ונטולת אפקט "וואו". האבזור אינו עשיר, במיוחד ברמות הגימור הנמוכות, אך מושבי הספורט שמשלבים בד ואלקנטרה נאים ונוחים. מערך המולטימדיה מרשים מבעבר ומוסיף לתחושה.
הראות לאחור מוגבלת אך המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור מספק, גם אם יש מרווחות ממנה בקטגוריה.
לתא המטען נפח נאה של 380 ליטר ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
ב.מ.וו 118i (עם 140 כ"ס) מאיצה היטב (8.5 שניות ל-100 קמ"ש על הנייר) ומעניקה תחושה זריזה. המנוע גמיש ומושך כבר מסל"ד נמוך, ובסל"ד גבוה הצליל נעים למדי - גם אם נוכח מדי לפעמים. המנוע לרוב מעודן דיו אך מבנה ה-3 ציל' בולט באופי פעולתו (כלומר, רועד ומווברץ יחסית), בעיקר בעיר.
התיבה פועלת בצורה חלקה ביחס לתיבות דו-מצמדיות.
בגרסת הביניים 128ti הספק של 265 כ"ס. תגובת המנוע אינה כוחנית בשבריר שנייה ראשון, אך בהמשך הקצב מרשים. עם זאת, ככל הקשור בתחושה, המנוע הזה אינו יוצר אופי ספורטיבי.
שילוב ההילוכים בנהיגה רגילה נעים וחלק, אך תחת עומס התיבה לא מגיבה תמיד בזריזות נדרשת.
גרסת M135i כפולת ההנעה (306 כ"ס) מציגה ביצועים מצוינים ממש. העברת הכוח יעילה, הצליל ספורטיבי ורק התיבה מעט איטית בתגובותיה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. ב.מ.וו סדרה 1 נוקשה מדי על שיבושים קטנים ובינוניים. הנוחות משתפרת במהירות בינעירונית אך שם רעשי הכביש והרוח הולכים ומתגברים יותר מהרצוי.
התנהגות הכביש מצוינת. ב.מ.וו סדרה 1 מציגה תגובה זריזה לפקודות הנהג, עם תחושה נחושה ומדויקת. ליציבות במהירות גבוהה תורמת גם מערכת בלימה מצוינת.
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו סדרה 1 מציעה יכולת דינאמית גבוהה ולכן כנראה תהיה הבחירה עבור מי שמחפש תחושה ספורטיבית, אבל מחירה לא נמוך ורשימת האבזור שלה קצרה. התמורה לא מבריקה.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת הגימור הבסיסית נקראת 'סטייל פליי' וכוללת לוח מחוונים מוקרן, גג פנורמי ומסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' הכולל מערכת ניווט מובנית וקישורית אפל קארפליי. אלו מצטרפים לתאורת לד, חיישני חנייה היקפיים, מראות פנים וצד נגד סנוור ובלם יד חשמלי.
רמת 'M פליי' מוסיפה חישוקי 17 אינץ', גימור ספורטיבי בחוץ ובפנים ושימוש בחומרים וגווני דיפון נאים יותר. בגרסה זו (וגם ברמות הגבוהות יותר) מוצעים מושבי M בהם משענת הראש משולבת במושב.
ל- 'M סופריור' חלון גג, ספוילר אחורי, מצלמה אחורית ומערכת חנייה אוטומטית, מושבים קדמיים חשמליים ומפתח חכם.
-
בטיחות
ב.מ.וו סדרה 1 זכתה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP.
לכל רמות הגימור בלימת חירום אוטונומית במהירויות עירוניות, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים, מהצד ומאחור. ברמת הגימור "סופריור" גם בלימת חירום במהירויות בינעירוניות ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של גרסת 118i טובה ונעה סביב 10.8 ק"מ לליטר ביום מבחן מאוד מאומץ. בשיוט רגוע ניתן לראות 15 ק"מ לליטר ואף יותר.
גרסת 128tiהציגה צריכת דלק טובה; 9.7 ק"מ/ל' בתוואי המבחן המכבידים, 13-15 ק"מ/ל' בקצב נינוח.
גרסת M135i מעניקה צריכת הדלק נאה ביחס לביצועים: 8.8 ק"מ לליטר במבחן.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 1 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
ב.מ.וו סדרה 1 היא קומפקטית יוקרתית מצוינת הדורשת פחות פשרות מבעבר, אבל גם המחיר גבוה יותר.