ב.מ.וו X1 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של ב.מ.וו X1 נחשף ביוני 2022. מדובר ברכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית המבוסס על פלטפורמת UKL אותה הוא חולק עם ב.מ.וו סדרה 1 ו-2 החדשות, ב.מ.וו X2 ודגמי מיני השונים.
ב.מ.וו X1 החדש גדול מקומדו עם אורך של 450 ס"מ (6+) רוחב של 184.5 ס"מ (2.5+), גובה של 164 ס"מ (3+) ובסיס גלגלים הנמתח על פני 269 ס"מ (2+). ב.מ.וו מציינת כי הצמיחה במידות מאפשרת מרחב עדיף לנוסעים ותא מטען גדול יותר בנפח 540 ל' (35 ל' יותר).
בפנים ישנה סביבת נהג בסגנון החדש והעכשווי של היצרנית המשלבת בפאנל אחד שני מסכים – לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה – וגם את הדור השמיני של מערכת i-דרייב.
ב.מ.וו X1 מוצע בעולם עם מגוון רחב של מנועים – שני מנועי בנזין, שני מנועי דיזל ושתי יחידות היברידיות-נטענות. בשלב זה מוצעת בישראל רק גרסת הבנזין הבסיסית המכונה xDrive18i ולזו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' (3 ציל') המפיק 136 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
השיווק בישראל החל בנובמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
אחרי שני דורות בהם X1 לא הצטיין בהופעה, הגיע הדור השלישי ומציע מופע בולט ורב רושם – תאהבו או לא, קשה להתעלם ממנו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מודרנית ואלגנטית ביותר, אך לעיתים מסורבלת ומסובכת לתפעול – מרבית המערכות מתופעלות דרך הצגים וזה מחייב הסטת תשומת לב מהכביש. איכות החומרים ברמה מעורבת – יש איכותיים ומרשימים, אך יש גם לא מעט פלסטיק נוקשה שאינו הולם את המחיר.
מושב הנהג נאה אך הוא אינו נוח בנסיעה ארוכות (אין כיוון תמיכה לגב תחתון). תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית לרכב פנאי.
המרחב מאחור טוב מאוד לשני נוסעים, אך לשלישי יהיה מעט צפוף בגלל מנהרת ההינע. ניתן להזיח את המושב לפנים-אחור.
תא המטען גדול למדי ויעיל במבנה.
-
מנוע וביצועים
גרסת הבנזין היחידה עושה שימוש במנוע 1.5 ל' מוגדש (3 ציל') המפיק הספק צנוע ביותר – 136 כ"ס בלבד – ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
לזכותו של הסידור הזה אופי פעולה נעים ומעודן מבעבר, וביצועים יעילים ביום-יום, אפילו מפתיעים ביחס להספק בצנוע.
לחובתו – בעומס גבוה מורגש מחסור בכוח.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה, במיוחד במעבר על שיבושים קטנים ובינוניים – וזה לדגם שנבחן עם חבילת 'M-ספורט' הכוללת בולמים אדפטיביים. על שיבושים גדולים הנוחות הייתה פחות טובה. מחוץ לעיר הוא נעים למדי.
רעשי הרוח נשמעים יותר מן הרצוי, אלה של הכביש מטופלים באופן סביר.
התנהגות הכביש מוצלחת מאוד לרכב מסוגו, אפילו מהנה. ההגה מהיר תגובה ובמצב 'ספורט' בעל משקל טוב. לבלמים יכולת טובה.
נוחות הנסיעה בשבילים טובה, אך ה-X1 לא משדר חוסן רב.
-
תמורה למחיר
מחירו של ב.מ.וו X1 לא נמוך, הספק המנוע כן – התמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו X1 שווק בארץ ב-2023 בגרסה אחת – 1.5 ל', טורבו, 136 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
רמת 'סטייל' כוללת תאורת לד מלאה, חישוקי 17 אינץ', גג זכוכית, בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, ריפוד דמוי עור ועוד.
רמת 'M ספורט' מוסיפה בולמים אדפטיביים, תאורת לד אדפטיבית, חישוקי 18 אינץ', תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד.
-
בטיחות
ב.מ.וו X1 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים של 86% בהגנה על מבוגרים ו-89% בהגנה על ילדיםו-76% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי לשטחים מתים, מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת במבחן הדרכים של 'אוטו' עמדה על 12.4 ק"מ לליטר. לא רע, אבל לא מצוין.
בשיוט קיבלנו כ-14.5-16 ק"מ לליטר בהתאם לעומס.
-
מה חדש בב.מ.וו X1 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח, אך יקר.