ב.מ.וו X1 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2019 הודיעה ב.מ.וו על מתיחת פנים לרכב הפנאי הקומפקטי, ה-X1. הרכב, שהדור השני שלו נחשף לפני ארבע שנים בדיוק, עובר רענון של אמצע החיים עם עדכון קל לעיצוב, מנועים מותאמים לתקן זיהום מחמיר יותר וגם גרסת כלאיים נטענת משקע ראשונה בתולדותיו.
ב.מ.וו X1 2019 המחודש מאמץ יחידות תאורה חדשות - כעת לד מלא - עם או בלי פנסים ראשיים אדפטיביים. יש גם סבכה קדמית חדשה עם כליות מחוברות, פגושים חדשים מלפנים ומאחור, גווני מרכב חדשים וחישוקים קלים בעיצוב חדש.
בתא הנוסעים תמצאו עדכונים קלים עוד יותר, הבולט שבהם מסך "10.25 למערכת המולטימדיה, שיוצע בתוספת תשלום ("6.5 או "8.8 בגרסאות פשוטות יותר).
לראשונה, ה-X1 יציע גרסת כלאיים נטענת משקע. זו משלבת מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים, 125 כ"ס ו-22.4 קג"מ, שמניע את הגלגלים הקדמיים, עם מנוע חשמלי שמספק 95 כ"ס ו-16.8 קג"מ, ומניע את הגלגלים האחוריים. יחד הם יוצרים הנעה כפולה.
הגרסה, שמכונה xDrive25e, מפיקה הספק משולב של 220 כ"ס ו-39.2 קג"מ - וטווח הנסיעה החשמלי שלה עומד על 50 ק"מ. זמן הטעינה - פחות מ-3.6 שעות באמצעות עמדת הטעינה של ב.מ.וו.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של ב.מ.וו X1 2019 מאופיין בקווים שריריים ואלגנטיים והתוצאה לטעמנו מוצלחת. סביבת הנהג מאופיינת בהנדסת אנוש מצוינת, מולטימדיה קלה לתפעול, חומרים איכותיים ונעימים ואיכות הרכבה מצוינת. עם זאת, באיכות הגימור נרשמו מספר פספוסים.
מושב הנהג אינו מוצלח; בסיסו צר ועבור אחדים קצר מדי, חסרה תמיכה במסעד לגב ולמותניים, והדבר הורגש בנסיעה ארוכה. המרחב מלפנים מספק, אך קונסולה מרכזית רחבה ודלת שמנה, יוצרים תחושה של צפיפות. מאחור ובתא המטען לא חסר מקום.
רשימת האבזור אינה ארוכה ובמערכות הבטיחות האקטיביות רק בלימה אוטונומית במהירות עירונית, והשאר הן מערכות התרעה בלבד. בימינו זה מאכזב.
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
הגרסה שנבחנה, sDrive18i, מצוידת במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר. במסגרת העדכון עלה ההספק ב־4 כ"ס, ל־140 כ"ס; שיא המומנט, 22.4 קג"מ, נשאר כשהיה אך טווח הפעולה שופר.
התיבה החדשה היא דו־מצמדית עם 7 הילוכים, המחליפה את התיבה האוטומטית־פלנטרית.
המנוע הקטן מצטיין בפעולה חלקה ונעימה וצלילו חביב. פעולתה של תיבת ההילוכים החדשה מאוד נעימה, שילוב ההילוכים זריז וחלק גם בזחילה (פקק, חנייה), אך הורדת הילוך בקיק דאון איטית מדי. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 10.7 ק"מ/ל', ובשיוט בינעירוני כ־15 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים מכוילים על הצד הנוקשה, והדבר בולט במיוחד בעיר על שברים חדים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת מאוד, עם ריסון טוב על כביש גלי ובמעבר על שקעים. רעשי הכביש חודרים לתא הנוסעים כבר במהירות נמוכה, כמעט על כל סוג אספלט, ובמהירויות דו־ספרתיות הם כבר מציקים.
 
בכביש המפותל, מציע ה־X1 יכולת דינמית טובה מאוד, עם אחיזה מצוינת והתנהגות ניטראלית. ההגה מעט מעורפל, משקלו מעט קל והוא מחייב הפניה מעט גדולה מהמצופה בכדי להכניס את החרטום לפנייה. כיף בנהיגה? לא כאן.
 
-
תמורה למחיר
אפילו בקטגוריה שבה משלמים על הסמל יותר מאשר על החבילה, ה-X1 מציע תמורה בינונית בלבד.
-
מה חדש בב.מ.וו X1 2019
במאי נחשפה מתיחת הפנים של ה-X1 שהגיעה לארץ לקראת 2020.
-
סיכום
ה-X1 המחודש נאה לעין, ותא הנוסעים שלו מוצלח ואיכותי, יחידת הכוח טובה וההתנהגות מצוינת. מנגד, מושב הנהג ואיכות הנסיעה אינם מוצלחים, האבזור אינו עשיר, מערכות בטיחות עכשוויות חסרות והביצועים אינם מסחררים. ובמחיר של רבע מיליון שקלים, זה פשוט לא מספיק.