ב.מ.וו X1 2009-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-X1 הוא רכב הפנאי הקומפקטי של ב.מ.וו. הוא נשען על פלטפורמת סדרה 3 דור חמישי (2005-2012) כמו אחיו ה-X3 מאותן שנים, אשר איננו גדול ממנו במיוחד.
ל-X1 הנעה כפולה או אחורית בלבד ואופציה לבחור בין מנועי בנזין לדיזל.
תא הנוסעים אינו מספיק איכותי או מרווח, והאבזור התקני דל ביחס למחיר.
בארץ בחנו את מנוע הדיזל הבסיסי, 2.0 ל' עם 177 כ"ס, שהיה חזק אך רועש, וגובה בהתנהגות כביש מצוינת אך בנוחות נסיעה נמוכה.
יכולות השטח מוגבלות, כמובן, אך מערכת ה-X-Drive להנעה כפולה מצליחה לספק יכולות שבילים טובות למרות מרווח הגחון הנמוך.
ה-X1 הכניס את ב.מ.וו לנישה שעד כה לא דרכה בה – זו שנמצאת מתחת לסגמנט הפנאי-פרימיום – אך המחיר הגבוה שלו העמיד אותו קרוב מדי למתחרים גדולים וטובים יותר.
מ-2012 ואילך שווקו רק גרסאות הנעה אחורית עם מנוע דיזל (177 כ"ס) או מנועי בנזין עם ובלי טורבו (184 כ"ס ו-150 כ"ס בהתאמה).
המחיר ירד והאבזור כבר אינו דל כבעבר. באמצע 2015 נחשף דור כל-חדש.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב השנוי במחלוקת אינו יוצר רושם מספיק בולט בגלל ממדים קטנות ופרופורציות לא שגרתיות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים צפוף יחסית, האיכות לא מושלמת והאבזור התקני דל (אך שופר קלות ב-2012) – אך עיצוב הקוקפיט נאה. תא המטען קטן יחסית.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל הבסיסי (177 כ"ס) מספק ביצועים מעולים יחד עם צריכת דלק נמוכה.
 
תיבת ההילוכים מצוינת ורק רמת הרעש ממנוע הדיזל גבוהה ופוגעת בחבילה.
-
נוחות והתנהגות
התנהגות הכביש היא הטובה ביותר במשפחת ה-X של ב.מ.וו וקרובה באופייה למכוניות הנוסעים של החברה.
 
נוחות הנסיעה פחות טובה, פועל יוצא של המתלים הנוקשים.
 
יכולת השטח די תיאורטית בגלל מרווח הגחון הנמוך והמרכב הפגיע.
-
תמורה למחיר
רמת האבזור השתפרה והתמחור מ-2012 כבר אטרקטיבי יותר.
 
בהתאם למותג פרימיום המחיר עדין גבוה מהמתחרות.
-
סיכום
מקרה קלאסי של מכונית שמנסה לרקוד על כל החתונות אך נופלת בין הכיסאות. דגם חדש נחשף ב-2015 והוא יגיע לישראל לקראת סוף השנה.