ב.מ.וו X1 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2015 החל שיווק ה-X1, רכב הפנאי הקטן בהיצע הדגמים של ב.מ.וו, והדגם הראשון המוצע בארץ עם הנעה קדמית. זהו דור שני לדגם (הראשון הוצג בשנת 2009) והוא חולק את פלטפורמת ההנעה הקדמית שלו עם סדרה 2 אקטיב טורר – המיניוואן החדש של היצרנית – כמו גם עם דגמי מיני השונים.
ב.מ.וו X1 2018 מגיע אלינו עם שני מנועים לבחירה, כאשר בשני המקרים מדובר בגרסאות הנעה קדמית בלבד המצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית. לגרסת sDrive18i מנוע טורבו-בנזין בעל 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר המפיק 136 כ"ס ו-22.4 קג"מ. הגרסה הבכירה בהיצע המקומי, sDrive20i, מצוידת במנוע 4 צילינדרים, גם הוא טורבו-בנזין ובנפח 2.0 ליטר. מנוע זה מפיק 192 כ"ס ו-28.5 קג"מ.
רמת האבזור הבסיסית כוללת מסך 6.5" למערכת ה-i-Drive (ויש אופציה ל-8.8"), תאורת לד מלאה, מושב נהג מופעל חשמל, גג שמש פנורמי ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו X1 2018 נראה מושך: החרטום אגרסיבי, המראה שרירי ומגודל והרושם הוא הרבה יותר "ג'יפ".
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב בדומה לשאר דגמי ב.מ.וו - אך מתחיל להיראות קצת מיושן.
מרווח הפנים טוב בהרבה מהדור הקודם. המושבים הקדמיים (וגם זה האמצעי מאחור) אינם נוחים באופן מוחשי.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה (2.0 ל' טורבו, 192 כ"ס) מוצלחת מאוד, כרגיל אצל ב.מ.וו, וגם התיבה מתפקדת מצוין. צריכת הדלק טובה למדי - 10.2 ק"מ לליטר במבחן תובעני, ו-11.5 בסיבוב פרברי פקוק למחצה.
-
נוחות והתנהגות
ה-X1 אינו מוצלח בכל הקשור לנוחות הנסיעה - המתלים נוקשים מדי, והצמיגים נמוכי החתך לא עוזרים. יחד עם בידוד רעשי כביש לקוי ועניין המושבים המוזכר מעלה, מתקבלת נסיעה לא נעימה לאורך זמן.
מצד שני, למרות ההנעה הקדמית, התנהגות הכביש ברמה גבוהה.
 
-
תמורה למחיר
המחיר סביר ביחס למקובל בסגמנט, אולם נוחות הנסיעה הלקויה וחוסר העידון הכללי מקשים על ה-X1 להציע חבילה אטרקטיבית.
-
מה חדש בב.מ.וו X1 2018
אין עדכונים בשנת המודל 2018.
-
סיכום
התקדמות גדולה לעומת הדור הקודם - אבל עניין נוחות הנסיעה פוגע בשלמות החבילה.