ב.מ.וו X1 2017 - אוטו

ב.מ.וו X1 2017 יד שניה

ב.מ.וו X1 2017 יד שניה

קטגוריה: פנאי/שטח קטן
גירסה מומלצת:
18.9 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2017

ב.מ.וו X1 2017 יתרונות וחסרונות

יתרונות פנאי קומפקטי מבוסס הנעה קדמית בעיצוב מוצלח וסביבת נהג עשויה היטב. מנועים ותיבה מעולים.
חסרונות נוחות נסיעה, רעשים בזמן נסיעה, מושבים קדמיים והאמצעי מאחור לא נוחים. אבזור בטיחות מתקדם רק בגרסאות היקרות.
בשורה התחתונה איכות הנסיעה והמושבים פוגמים ברכב פנאי יקר.

ב.מ.וו X1 2017 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד
  • רקע כללי

    ב-2015 הכריזה ב.מ.וו על הדור השני של ה-X1 שהוצג ב-2009, ועשתה מהפך במעבר לפלטפורמת הנעה קדמית. בסיס הגלגלים ואורך המרכב קוצרו – ולא באופן זניח; לפי ב.מ.וו, מרחב הפנים לא נפגע מהקיצורים, אלא דווקא שופר. התכנון החדש והגבהת המרכב מאפשרים מרווחי ראש וברכיים משופרים. גם נפח ההטענה גדול יותר והמשקל תפח: 1560 ק"ג, 130 ק"ג יותר מאשר בדגם הפורש.

    הדגם החדש הושק עם מנועי בנזין ודיזל 4 צילינדרים – כולם משופרים בכל תחום ביחס למה שהיה בדגם הקודם. מנוע הבנזין 25i מייצר 232 כ"ס ו-35.7 קג"מ. בנזין 20i ליטר אחראי ל-192 כ"ס, ו-28.5 קג"מ. באגף הדיזל, 25d הוא החזק ביותר של ב.מ.וו מבין מנועי הארבעה צילינדרים עד היום: יש לו 231 כ"ס ומומנט מכובד של 45.9 קג"מ.

    רכב הפנאי החדש של ב.מ.וו מצויד בהנעה קדמית או כפולה. גם בגרסת ההנעה הכפולה, ברירת המחדל היא הגלגלים הקדמיים, ורק עם אובדן אחיזה בכביש או בשביל, המערכת מעבירה כוח לאחור – עד 100% למספר שניות.

    ל-X1 החדש תצוגה עילית, מסך "6.5 (אופציה ל-"8.8), וכמובן כל טוב האבזור. ברשימת אבזור הבטיחות: בקרת שיוט אקטיבית; התראת נתיב, כולל שמירה פעילה על מרכזו; עזר בתנועה כבדה, עם בלימה עצמונית עד 60 קמ"ש; אזהרת התנגשות בעצמים ובהולכי רגל; מצלמות לתמרורים, הגבלות מהירות ואיסור עקיפה.

    בנוסף לרמת הגימור התקנית, מוצע ב.מ.וו X1 בעוד שלוש רמות גימור המאפשרות התאמה אישית, עם גוונים ייחודיים וחומרים משופרים. כאן נמצא את Advantage, Sport Line, X-Line – ומעל כולם את M Sport. זו האחרונה כוללת, בנוסף לערכה אווירודינמית ולחישוקים מוגדלים, גם הנמכת המרכב ב-1.0 ס"מ תודות לכיול שונה ונוקשה יותר של בולמי הזעזועים.

  • עיצוב ונוכחות

    בסעיף הרושם הדגם החדש רושם התקדמות ביחס לקודמו, שנראה יותר מדי כמו סטיישן מוגבה. החרטום אגרסיבי יותר, המראה שרירי ומגודל יותר, והרושם הוא הרבה יותר "ג'יפ".

  • תא נוסעים ומטען

    גם פנים הרכב נראה הרבה יותר טוב. זו עדיין קבינת ב.מ.וו קלאסית, עם הדשבורד האופקי הבולט שנראה מנותק מהקונסולה המרכזית והמסך (הקטן, לא מגע) הבולט ממנה, אבל החומרים טובים בהרבה מאשר בעבר.

    יש כאן יותר מקום מאשר בדור הקודם, וזה בולט במיוחד במושב האחורי, אבל לא רק. אולם מנהרת ההינע עדיין בולטת, והמושב האמצעי עדיין לא נוח. ואגב מושבים לא נוחים - שני המושבים הקדמיים הם מהפחות נוחים בהם נתקלנו במכוניות בזמן האחרון.

    רשימת האבזור נאה, אך חסרים פריטים שאת חלקם פוגשים היום בלא מעט מכוניות זולות בהרבה; אין בקרת שיוט, למשל, ואמצעי בטיחות מתקדמים מגיעים רק בגרסת הדיזל או בבנזין כפולת ההנעה. תא המטען - הנראה קטן ממה שמצהיר הנתון הרשמי, 505 ליטר - סביר בממדיו, המבנה שימושי אך הרצפה מעט גבוהה.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה–2.0 ליטר מעניק תחושה שהוא חזק יותר מהנתון הרשמי (193 כ"ס) ומצליח לנפק ביצועים מכובדים מאוד. חלק מהקרדיט מגיע כמובן לתיבת שמונה ההילוכים (רק 6 בגרסת ה–1.5 ל' 3 ציל'), שמציעה החלפות מהירות כברק וחלקות למשעי. יחד הם מהווים יחידת הנעה מוצלחת מאוד.

    צריכת הדלק הפתיעה לטובה; בסיבוב פרברי קלאסי, עם לא מעט קילומטרים עירוניים, קיבלנו 11.5 ק"מ לליטר. בסך המבחן קיבלנו 10.2 ק"מ לליטר, וגם זה נתון נאה ביחס לתנאים.

     

  • נוחות והתנהגות

    לב.מ.וו X1 2017 בולמים קשים, אפילו מאוד - וצמיגי "19 בחתך 45 לא עוזרים. השורה התחתונה היא שמדובר בכלי לא נוח לנסיעה כמעט על כל דבר שאינו אספלט מפולס למשעי. בידוד רעשי הכביש לא טוב אף הוא.

    בפניות משלמים המתלים הנוקשים דיווידנדים, וההתנהגות טובה מאוד. התגובה להפניית ההגה זריזה ונחושה, תת–ההיגוי קיים במשורה וניתן לרסנו בקלות בעזרת העברות משקל בזכות שלדה מכוילת נכון.

     

  • תמורה למחיר

    המחיר סביר ביחס למקובל בסגמנט, אולם נוחות הנסיעה הלקויה וחוסר העידון הכללי מקשים על ה-X1 להוות חבילה אטרקטיבית.

  • מה חדש בב.מ.וו X1 2017

    בתחילת 2017 היצע רמות הגימור של ב.מ.וו X1 עובר עדכון, שעיקרו הוא הוספת רמת גימור בסיסית חדשה לגרסת ה-1.5 ליטר טורבו. רמה זו מכונה S ומחירה נמוך ממחיר רמת הגימור שהוצעה עד כה עם מנוע זה (xLine). ה-S מאובזרת ברמה בסיסית למדי, ומסתפקת, למשל, בפיקוד ידני למזגן במקום בקרת אקלים. יתר גרסאות ה-X1 התייקרו במקצת.

  • סיכום

    אין ספק שה–X1 החדש עשה צעד גדול קדימה ביחס לדור הקודם; הוא נראה טוב יותר, מרווח יותר ובעל תא נוסעים איכותי יותר. אפילו היכולת הדינמית נשארה גבוהה, למרות המעבר להנעה קדמית.

    אבל ב.מ.וו X1 2017 לא מספיק מעודן, ובמיוחד לא מספיק נוח - בוודאי לא ביחס לרכב שעולה יותר מרבע מיליון שקלים.

     

ב.מ.וו X1 2017 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה

כתבות ומבחני דרכים ב.מ.וו X1

ברשותך ב.מ.וו X1?

ציון ותגובת גולשים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב על פי שווי רכב מקובל בשוק, מקדמה בגובה 25%, לתקופה של 100 חודשים ולפי ריבית של 8.9%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5