טויוטה יאריס - אוטו

טויוטה יאריס מידע כללי

קטגוריה: סופרמיני
גירסה מומלצת:
25.6 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2020

טויוטה יאריס יתרונות וחסרונות

יתרונות צריכת דלק, הופעה, אבזור בטיחות, התנהגות כביש
חסרונות מרחב לנוסעים מאחור, תא מטען קטן, עידון יחידת הנעה
בשורה התחתונה מעוצבת, חסכונית ומושכת

טויוטה יאריס 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    הדור הרביעי של טויוטה יאריס נחשף רשמית באוקטובר 2019. מדובר בדור חדש לגמרי המבוסס על הפלטפורמה המודולרית של היצרנית במהדורה המתואמת למכוניות קטנות - TNGA-B.

    הדור החדש מציג שינוי קל במימדים. האורך נותר כמעט זהה, אך הרוחב ובסיס הגלגלים צמחו ב-5 ס"מ, ויחד עם קו גג נמוך מבעבר (4 ס"מ פחות) ועיצוב נועז למדי מתקבלת מכונית בעלת הופעה ופרופורציות שונות לגמרי. גם בסביבת הנהג ישנם לא מעט שינויים כמו מסך מולטימדיה הממוקם גבוה יותר, אפשרות לתצוגה עילית ועוד, לצד שילוב טכנולוגיות חדשות (בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט, למשל).

    היצע המנועים חדש לחלוטין ומתבסס על מנוע ה-1.5 ל' החדש של היצרנית (אטמוספרי, 3 ציל'). בגרסת הבנזין הוא משודך לתיבה אוטומטית-רציפה ומפיק 125 כ"ס. בגרסה ההיברידית אל אותו מנוע מצטרף גם מנוע חשמלי להספק משולב של 116 כ"ס.

    השיווק בישראל החל באוגוסט 2020 עם צמד גרסאות (בנזין והיברידית). באמצע 2022 הופסק שיווק הדגם בישראל בשל מחסור בחומרי גלם ובמכלולים - והשיווק חודש במרץ 2023, בגרסה ההיברידית בלבד.

  • עיצוב ונוכחות

    הפרופורציות שונות לגמרי מאלה של היאריס היוצאת. הקווים נועזים, החזית אגרסיבית ושילוב של צביעה דו-גוונית משלים הופעה מאוד דינאמית ומרשימה.

  • תא נוסעים ומטען

    לסביבת הנהג מראה מיוחד למדי בזכות מבנה דו-מפלסי ואלמנטים נוספים כמו הדלתות הייחודיות ומיקום פתחי המיזוג. איכות החומרים טובה מבדור היוצא, אך עדיין לא מרשימה. הנדסת האנוש לא מצטיינת אף היא – מיקום מתגי החלונות לא נוח, המחוונים סובלים מהשתקפות וגלגל ההגה עמוס בכפתורים.

    המרחב מלפנים מספק. מאחור היאריס צפופה, במיוחד בגלל מרווח ראש מצומצם.

    תא המטען קטן ביחס לקטגוריה.

  • מנוע וביצועים

    חטיבת הכוח ההיברידית מציעה 116 כ"ס. בעיר השילוב הזה עובד טוב לרוב, עם תגובה ראשונית מהירה. מחוץ לעיר הביצועים מספקים, אך הדחף יורד בצורה מורגשת.

    יחידת ההנעה פחות מעודנת מהמקובל, עם נטייה להישאר בסל"ד גבוה בעומס (בגלל אופי התיבה הרציפה) שם המנוע רועש ומווברץ.

  • נוחות והתנהגות

    יאריס מתמודדת היטב עם שיבושים קטנים, פחות עם הגדולים. בסך הכל נוחות הנסיעה בינונית.

    בידוד רעשי המנוע סביר, אך ישנם יותר מדי רעשי רוח וכביש החודרים לתא.

    התנהגות הכביש טובה, אפילו מהנה. יכול הבלימה טובה, אך התחושה מהדוושה אינה מדויקת.

  • תמורה למחיר

    בניגוד לעבר, יאריס הנוכחית היא מכונית מושכת בהופעה. בדומה לעבר היא נהנית מביקוש ער, סחירות גבוהה ומוניטין מרשימים. תמחור הגון רק מוסיף לשורה התחתונה.

  • גרסאות ורמות גימור

    טויוטה יאריס משווקת בישראל בגרסה אחת – היברידית, 1.5 ל', 116 כ"ס – ובשתי רמות גימור.

    רמת 'ECO' כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', קישוריות לאנדרואיד ואפל, בקרת אקלים, מחשב דרך, מצלמת נסיעה לאחור בהתקנה מקומית, חיישני תאורה ועוד.

    רמת 'סטייל' מוסיפה מערכת שמע משודרגת, כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'.

  • בטיחות

    מערך הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימה אוטונומית (עד 180 קמ"ש) גם עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בהימנעות מתאונת חזית. יש גם 8 כריות אוויר, שתיים מהן בין המושבים הקדמיים. במבחני הריסוק של יורו NCAP היא קיבלה ציון של 5 כוכבי בטיחות.

     

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק של הגרסה ההיברידית מצוינת: יותר מ-17 ק"מ לליטר במבחן הדרכים.

  • סיכום

    חבילה מושכת וחסכונית.

טויוטה יאריס גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג טויוטה יאריס

כתבות ומבחני דרכים טויוטה יאריס

ברשותך טויוטה יאריס?

ציון ותגובת גולשים

טויוטה יאריס מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5