טויוטה יאריס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הרביעי של טויוטה יאריס נחשף רשמית באוקטובר 2019. מדובר בדור חדש לגמרי המבוסס על הפלטפורמה המודולרית של היצרנית במהדורה המתואמת למכוניות קטנות - TNGA-B.
הדור החדש מציג שינוי קל במימדים. האורך נותר כמעט זהה, אך הרוחב ובסיס הגלגלים צמחו ב-5 ס"מ, ויחד עם קו גג נמוך מבעבר (4 ס"מ פחות) ועיצוב נועז למדי מתקבלת מכונית בעלת הופעה ופרופורציות שונות לגמרי. גם בסביבת הנהג ישנם לא מעט שינויים כמו מסך מולטימדיה הממוקם גבוה יותר, אפשרות לתצוגה עילית ועוד, לצד שילוב טכנולוגיות חדשות (בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט, למשל).
היצע המנועים חדש לחלוטין ומתבסס על מנוע ה-1.5 ל' החדש של היצרנית (אטמוספרי, 3 ציל'). בגרסת הבנזין הוא משודך לתיבה אוטומטית-רציפה ומפיק 125 כ"ס. בגרסה ההיברידית אל אותו מנוע מצטרף גם מנוע חשמלי להספק משולב של 116 כ"ס.
השיווק בישראל החל באוגוסט 2020 עם צמד גרסאות (בנזין והיברידית). באמצע 2022 הופסק שיווק הדגם בישראל בשל מחסור בחומרי גלם ובמכלולים - והשיווק חודש במרץ 2023, בגרסה ההיברידית בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
הפרופורציות שונות לגמרי מאלה של היאריס היוצאת. הקווים נועזים, החזית אגרסיבית ושילוב של צביעה דו-גוונית משלים הופעה מאוד דינאמית ומרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג מראה מיוחד למדי בזכות מבנה דו-מפלסי ואלמנטים נוספים כמו הדלתות הייחודיות ומיקום פתחי המיזוג. איכות החומרים טובה מבדור היוצא, אך עדיין לא מרשימה. הנדסת האנוש לא מצטיינת אף היא – מיקום מתגי החלונות לא נוח, המחוונים סובלים מהשתקפות וגלגל ההגה עמוס בכפתורים.
המרחב מלפנים מספק. מאחור היאריס צפופה, במיוחד בגלל מרווח ראש מצומצם.
תא המטען קטן ביחס לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח ההיברידית מציעה 116 כ"ס. בעיר השילוב הזה עובד טוב לרוב, עם תגובה ראשונית מהירה. מחוץ לעיר הביצועים מספקים, אך הדחף יורד בצורה מורגשת.
יחידת ההנעה פחות מעודנת מהמקובל, עם נטייה להישאר בסל"ד גבוה בעומס (בגלל אופי התיבה הרציפה) שם המנוע רועש ומווברץ.
-
נוחות והתנהגות
יאריס מתמודדת היטב עם שיבושים קטנים, פחות עם הגדולים. בסך הכל נוחות הנסיעה בינונית.
בידוד רעשי המנוע סביר, אך ישנם יותר מדי רעשי רוח וכביש החודרים לתא.
התנהגות הכביש טובה, אפילו מהנה. יכול הבלימה טובה, אך התחושה מהדוושה אינה מדויקת.
-
תמורה למחיר
בניגוד לעבר, יאריס הנוכחית היא מכונית מושכת בהופעה. בדומה לעבר היא נהנית מביקוש ער, סחירות גבוהה ומוניטין מרשימים. תמחור הגון רק מוסיף לשורה התחתונה.
-
גרסאות ורמות גימור
טויוטה יאריס משווקת בישראל בגרסה אחת – היברידית, 1.5 ל', 116 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
רמת 'ECO' כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', קישוריות לאנדרואיד ואפל, בקרת אקלים, מחשב דרך, מצלמת נסיעה לאחור בהתקנה מקומית, חיישני תאורה ועוד.
רמת 'סטייל' מוסיפה מערכת שמע משודרגת, כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'.
-
בטיחות
מערך הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימה אוטונומית (עד 180 קמ"ש) גם עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בהימנעות מתאונת חזית. יש גם 8 כריות אוויר, שתיים מהן בין המושבים הקדמיים. במבחני הריסוק של יורו NCAP היא קיבלה ציון של 5 כוכבי בטיחות.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של הגרסה ההיברידית מצוינת: יותר מ-17 ק"מ לליטר במבחן הדרכים.
-
סיכום
חבילה מושכת וחסכונית.