ב.מ.וו סדרה 1 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השלישי של ב.מ.וו סדרה 1 הוצג לעולם בחודש מאי 2019. דור זה ביצע מהפך במעבר מפלטפורמת הנעה אחורית ייחודית לסגמנט לפלטפורמת הנעה הקדמית (המכונה 'UKL') המקובלת יותר בסגמנט.
את הפלטפורמה החדשה חולקת סדרה 1 עם דגמי מיני השונים כמו גם ב.מ.וו X1 ו-X2 והיא מאפשרת, לטענת ב.מ.וו, להציע מרחב משופר לנוסעים ומטען, וזאת למרות שעם 432 ס"מ לאורך, הסדרה 1 החדשה קצרה בס"מ מקודמתה.
לישראל הגיעה ב.מ.וו סדרה 1 החדשה בנובמבר 2019 בשתי גרסאות מנוע – 118i או M135i. לראשונה מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, שלושה צילינדרים, המוכר של ב.מ.וו. כאן הוא מייצר 140 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו מצמדית עם שבעה הילוכים.
לגרסה הבכירה מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' שמפיק 306 כ"ס, הנעה כפולה ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה. הביצועים כאן מצוינים – 4.8 שניות ל-100 קמ"ש.
בצד הבטיחות הסדרה 1 מוצעת עם בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור. בקרת שיוט אדפטיבית שמורה ללקוחות שיבחרו ברמת גימור יקרה יותר. ב.מ.וו סדרה 1 זכתה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב דומה לדור הראשון, למרות השינוי בפרופרציות. סדרה 1 החדשה נראית רחבה ונמוכה יותר וברמת הגימור M ספורט כוללת נגיעות ספורטיביות מתבקשות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת בצורה נאה אך לא מרגשת ולא מחדשת הרבה ביחס לדגמי המותג האחרים. האבזור אינו עשיר, במיוחד ברמות הגימור הנמוכות, אך מושבי הספורט שמשלבים בד ואלקנטרה נאים ונוחים. מערך המולטימדיה החדש עם מסך "8.8 מרשים מבעבר ומוסיף לתחושה.
הראות לאחור מוגבלת אך המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור מספק, גם אם יש מרווחות ממנה בקטגוריה.
לתא המטען נפח של 380 ליטר ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-118i (עם 140 כ"ס) מאיצה היטב (8.5 שניות ל-100 קמ"ש על הנייר) ותחושה זריזה. המנוע גמיש ומושך כבר מסל"ד נמוך, ובסל"ד גבוה הצליל נעים למדי, גם אם נוכח מדי לפעמים. המנוע לרוב מעודן דיו אך מבנה ה-3 ציל' בולט באופי פעולתו, בעיקר בעיר.
התיבה פועלת בצורה חלקה ביחס לתיבות דו-מצמדיות. צריכת הדלק במהלך המבחן המאומץ עמדה על 10.8 ק"מ לליטר בממוצע.
גרסת M135i כפולת ההנעה (306 כ"ס) מציגה ביצועים מצוינים ממש (4.8 ש' ל-100 קמ"ש). העברת הכוח יעילה, הצליל ספורטיבי ורק התיבה מעט איטית בתגובותיה. צריכת הדלק נאה ביחס לביצועים: 8.8 ק"מ לליטר במבחן.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. גם בגרסת ה-118i ב.מ.וו סדרה 1 נוקשה מדי על שיבושים קטנים ובינוניים, וזה בולט יותר בגרסאות הספורטיביות. הנוחות משתפרת במהירות בינעירונית אך שם רעשי הכביש והרוח הולכים ומתגברים יותר מהרצוי.
התנהגות הכביש טובה. סדרה 1 מציגה תגובה זריזה לפקודות הנהג, עם תחושה נחושה ומדויקת, לתחושת היציבות במהירות גבוהה תורמת גם מערכת בלימה מדויקת. גרסת M135i מוסיפה עוד ליכולת סופר מרשימה.
-
תמורה למחיר
סדרה 1 מציעה יכולת דינאמית גבוהה ולכן כנראה תהיה הבחירה עבור מי שמחפש תחושה ספורטיבית, אבל מחירה לא נמוך ורשימת האבזור שלה קצרה.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 1 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
ב.מ.וו סדרה אחת החדשה דורשת פחות פשרות מבעבר, אבל המחיר גבוה יותר.