ב.מ.וו X1 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ביוני 2021 החל שיווקו של ב.מ.וו X1 ההיברידי בגרסה מוזלת. כזכור, גרסה זו של X1 הושקה בסוף 2019, ושיווקה בישראל החל ביולי 2020.
לגרסה זו מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, וזה מייצר 125 כ"ס, התיבה אוטומטית עם 6 הילוכים ואלה מניעים את הגלגלים הקדמיים; המנוע החשמלי מייצר 95 כ"ס ומפעיל את הגלגלים האחוריים ליצירת הנעה כפולה. ההספק המשולב הוא 220 כ"ס, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.9 שניות. לרכב סוללה של 10 קוט"ש, לטווח חשמלי של 57 ק"מ.
עד כה הוצע הרכב ברמת הגימור 'M ספורט' העשירה באבזור, וכעת – גם בעקבות התייקרות הגרסאות ההיברידיות-נטענות השנה – מתווספת להיצע גם 'X ליין' הפחות יקרה. ברמת גימור זו פריטי עיצוב להדגשת מרכיבים של רכב פנאי, ביניהם חגורת מגן שחורה סביב תחתית המרכב, דמויי מגן כסופים מלפנים ומאחור, וחישוקי "18 בעיצוב שונה.
למרות שרמת הגימור כאמור מהודרת פחות, במפרט האבזור תאורת לד, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, מצלמת נסיעה לאחור וחניה אוטומטית. במפרט הבטיחות, בין השאר, בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
בהשוואה לרמת הגימור 'M ספורט', ברמת הגימור המוזלת מערכת השמע אינה של הרמן קרדון, וחומרי הדיפון הם פלסטיק בגימור שחור פסנתר ודמוי עור, ואלה מחליפים עץ וריפוד עור.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של ב.מ.וו X1 2021 מאופיין בקווים שריריים ואלגנטיים והתוצאה מוצלחת למדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מאופיינת בהנדסת אנוש מצוינת, מולטימדיה קלה לתפעול, חומרים איכותיים ונעימים ואיכות הרכבה מצוינת. עם זאת, באיכות הגימור נרשמו מספר פספוסים.
מושב הנהג ברמת הגימור הבסיסית אינו מוצלח; המושב הספורטיבי ברמת גימור M ספורט נוח משמעותית.
המרחב מלפנים מספק, אך קונסולה מרכזית רחבה ודלת שמנה, יוצרים תחושה של צפיפות. המרחב מאחור טוב, ולמרות הקטנת תא המטען עבור הסוללות בגרסה ההיברידית (450 ל' לעומת 505 ל') הנפח נאה, והמבנה שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
במצב הנסיעה הרגיל נבחרים שילובי האנרגיה היעילים באופן אוטומטי. עם זאת, ניתן להגביל את הרכב לתנועה חשמלית בלבד, או לשמור על החשמל לעתיד (למשל, לקראת כניסה לעיר).
לרכב טווח חשמלי של 57 ק"מ, אבל בקיץ הישראלי ראינו רק כ-37 ק"מ בנסיעה שכללה קטעים בין-עירוניים. כאשר יש רזרבות חשמליות, ה-X1 זריז, אולם בעלייה ארוכה, כאשר "מפלס החשמל" יורד, הרכב עלול לאבד מחץ. עם זאת, רוב הזמן הרכב מייצר קצב טוב ללא מאמץ ומתנהל באופן מעודן.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים מכוילים על הצד הנוקשה, והדבר בולט במיוחד בעיר על שברים חדים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת מאוד, עם ריסון טוב על כביש גלי ובמעבר על שקעים. רעשי הכביש חודרים לתא הנוסעים כבר במהירות נמוכה, כמעט על כל סוג אספלט, ובמהירויות דו־ספרתיות הם כבר מציקים.
בכביש המפותל, מציע ה־X1 יכולת דינמית טובה מאוד, עם אחיזה מצוינת והתנהגות ניטראלית. ההגה מעט מעורפל, משקלו מעט קל והוא מחייב הפניה מעט גדולה מהמצופה בכדי להכניס את החרטום לפנייה. הבלמים בגרסה הרגילה מצוינים, ובהיברידית, כמקובל ברכבי כלאיים, תגובת הדוושה אינה אחידה וקשה למנן את העוצמה.
 
-
תמורה למחיר
למרות הקטנת הטבת המיסוי, היבואן הצליח לשמר חלק ממתכון ההצלחה של הכלים ההיברידיים-נטענים. כך שלגרסת xDrive25e יתרונות ביחס לגרסת הבנזין שמחירה דומה - אך שתיהן עדיין יקרות למדי ביחס לתמורה.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק תלויה רבות, כרגיל בהיברידי-נטען, בנתח החשמלי של הנסיעה. ללא החלק החשמלי, היא אינה מרשימה: בין 10 ק"מ/ל' בחלק המאומץ (13.5 ק"מ/ל' עם החלק החשמלי) ל-12 ק"מ/ל' ברגוע.
-
מה חדש בב.מ.וו X1 2021
הקטנת הטבת המיסוי לכלי רכב היברידיים נטענים בתחילת 2021 העלתה את מחיר גרסת הכלאיים, והחל מחודש יוני היא מוצעת גם ברמת גימור מוזלת.
-
סיכום
ב.מ.וו X1 2021 מציע עסקה משתלמת מבעבר והרכב עצמו נעים, איכותי ומצויד - אך עדיין יקר מדי.