קיה ספורטאז' - אוטו 

קיה ספורטאז' מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח קומפקטי
גירסה מומלצת:
14.1 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2022

קיה ספורטאז' יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, סביבת נהג, מרחב, תא מטען, יכולת דינאמית, אבזור
חסרונות נוחות נסיעה בעיר, בידוד רעשים, צריכת דלק בבנזין, טווח סביר בנטענת
בשורה התחתונה מהטובים בסגמנט

קיה ספורטאז' 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    הדור החמישי של קיה ספורטאז' נחת בישראל במרץ 2022. מדובר בדור חדש לגמרי על בסיס

    פלטפורמה חדשה (N3) לבית יונדאי-קיה אותה הוא חולק עם הטוסון העדכני.

    קיה ספורטאז' החדש מעט גדול מקודמו עם אורך של כ-452 ס"מ בעוד בסיס הגלגלים צמח ב-1 ס"מ

    ל-268 ס"מ מקובלים בסגמנט.

    עיצובו נאמן לקו החדש והנועז של קיה המביא לידי ביטוי אלמנטי עיצוב ייחודיים ליצירת הופעה שונה

    ומרשימה.

    היצע יחידות הכוח רחב מאוד: מ- 2.0 ל' בנזין אטמוספרי עם 156 כ"ס, דרך טורבו-בנזין 1.6 ל' עם

    180 כ"ס - ועד לשתי יחידות כוח היברידיות: "רגילה" עם 230 כ"ס ונטענת עם 265 כ"ס. בכל

    המקרים התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

    ביולי בוצע בדגם עדכון בעיקר בשל שינויים בתקינה האירופאית הנוגעים לזיהום אוויר: מנוע הטורבו-

    בנזין הוחלש וכעת מייצר 160 כ"ס במקום 180. אין שינוי במומנט או בסל"ד, אבל יש פגיעה

    בביצועים. אין שינוי ברמות הגימור או באבזור.

    במקביל הופסק שיווק הדגם עם מנוע 2.0 ליטר בנזין אטמוספרי, וגם בגרסה ההיברידית "הרגילה".

  • עיצוב ונוכחות

    לקיה ספורטאז' החדש נוכחות רבה הודות לעיצוב נאה הכולל יחידות תאורה בעיצוב חדשני וייחודי. הפרופורציות מצוינות, והמראה אלגנטי ודינאמי בו זמנית.

     

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים של הספורטאז' מודרני, נאה ושופע אבזור.

    המרחב מלפנים מספק, אך נוחות המושבים הקדמיים סבירה בלבד. ליושבים מאחור די מקום ויש להם שליטה על טמפרטורת המיזוג. תא המטען מרשים עם נפח של 591 ליטר.

  • מנוע וביצועים

    מנוע הבנזין האטמוספרי (2.0 ל', 156 כ"ס) מצטיין בתגובות חדות והתיבה האוטומטית הצמודה לו עובדת נהדר. הביצועים מספקים ביום-יום, ונאים למדי כשמאמצים את המנוע – אך אז הוא רועש.

    עם מנוע הטורבו-בנזין (1.6 ל', 180 כ"ס) הביצועים טובים, החלפות ההילוכים מהירות ונעשות בחלקות. תגובת דוושה איטית לעיתים אך התוצאה הכללית אפקטיבית.

    לגרסת ההיברידית-נטענת (PHEV) הספק גבוה יותר (265 כ"ס), הנעה כפולה וביצועים טובים מאוד, אך התחושה אינה כוחנית במיוחד. לזכותה תיבת הילוכים חלקה.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד, לרוב ופגעי אספלט חדים או עמוקים מוציאים את הרכב משלוותו. מחוץ לעיר המצב בהחלט טוב וכך גם בשביל כבוש.

    התנהגות הכביש טובה ובטוחה והאחיזה מרשימה.

  • תמורה למחיר

    דווקא ברמת הגימור הגבוהה התמורה למחיר בהחלט טובה ביחס לסגמנט, בעיקר בגלל אבזור עשיר מהמקובל.

    הגרסה ההיברידית מרשימה ומוצלחת מגרסאות הבנזין הרגילות, אך מתקשה להצדיק את פער המחיר הגדול ביניהן.

  • גרסאות ורמות גימור

    קיה ספורטאז' 2024 מוצע בישראל במגוון רחב מאוד של גרסאות – בנזין, טורבו-בנזין, היברידי ובגרסה היברידית-נטענת. לצד גרסאות ההנעה הספורטאז' מוצע גם במגוון רחב מאוד של רמות גימור, בהתאם לגרסה.

    רמת הגימור הבסיסית 'אורבן' כוללת תאורת לד, מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. 'אורבן טופ' מוסיפה גג שמש נפתח חשמלית.

    רמת 'טופ' מוסיפה לזה גג שמש פנורמי וריפוד משולב עור-בד.

    רמת הגימור 'EX' מוסיפה חישוקי "18, תאורת לד מאחור, חיישני חנייה קדמיים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד עור משולב בד ופקדי הילוכים מההגה.

    בראש ההיצע רמת גימור 'פרימיום' הכוללת בנוסף תאורת לד מטריקס אדפטיבית מלפנים, חישוקי 18" או 19" (בהתאם לגרסה), מחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, בורר הילוכים במבנה חוגה, ריפוד עור משולב בעור הפוך, אוורור למושבים קדמיים ועוד.

  • בטיחות

    קיה ספורטאז' נבדק בשנת 2022 ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 87% בהגנה על מבוגרים, 96% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-72% במערכות בטיחות.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל כסטנדרט מערכת בלימה אוטונמית, תיקון סטייה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת ותיקון אקטיבי.

  • צריכת דלק

    לגרסת הטורבו-בנזין צריכת דלק נאותה ביחס לביצועים – 12.3 ק"מ לליטר במבחן מאומץ. לגרסת הבנזין האטמוספרית (2.0 ל') צריכה טובה פחות – 11.2 ק"מ לליטר במבחן דרכים וכ-13 ק"מ לליטר בשיוט.

    הגרסה ההיברידית הרשימה במבחן ונעה סביב 12.7 ק"מ/ל'. בשיוט רגוע הצריכה הייתה 17.6 ק"מ/ל'.

    לגרסת ההיברידית-נטענת צריכת דלק טובה מאוד עם יותר מ-14 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים, וזה ללא הסיוע החשמלי.

  • טווח נסיעה

    קיה ספורטאז' PHEV מציע טווח נסיעה חשמלי רשמי של 70 ק"מ, אך בפועל ניתן לכסות כ-50 ק"מ בתנאי אמת.

  • סיכום

    קיה ספורטאז' מתייצב בחלק העליון והאיכותי של סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים.

קיה ספורטאז' גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה ספורטאז'

כתבות ומבחני דרכים קיה ספורטאז'

ציון ותגובת גולשים

ברשותך קיה ספורטאז'?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

1
  • יצחק חזן

    האוטו שלי

    קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו, פלאג אין הייבריד, אוט', GT-Line, 4x4
    מודל: 2025 - 2025

    תאריך: 19.05.2024

    יחסית , הרכב נמוך . ת"א מטען קטן . רכב ספורטאז החדש 2022 , 08 2000 סמ"ק בטיחות 9 כוכבים מעולה

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 1

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

קיה ספורטאז' מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5