ב.מ.וו סדרה 1 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בנובמבר 2024 החל שיווקה של סדרה 1 החדשה בישראל. זהו הדור הרביעי של המשפחתית הקומפקטית של ב.מ.וו, והוא מהווה מתיחת פנים מקיפה מאוד לקודמו יותר מאשר דגם חדש מהיסוד.
הדגם החדש מבוסס על אותה רצפה כקודמו, ומשמר את אורך בסיס הגלגלים, 267 ס"מ. הרכב ארוך ב-4 ס"מ ל-436 ס"מ, הרוחב כשהיה, 180 ס"מ, והגובה עלה ב-2.5 ס"מ, ל-146 ס"מ. נפח תא המטען 380 ליטרים בגרסאות הרגילות, 300 ליטרים בהיברידיות (בגלל מיקום הסוללה מאחור). הרכב עם חבילה 'M ספורט' מונמך ב-0.8 ס"מ.
סביבת הנהג שונה לחלוטין, כעת עם צג מרכזי קעור "10.7 המשולב עם לוח מחוונים "10.25. גם היצע חטיבות הכוח שונה; במקום גרסה 118 מוצעת כעת גרסה 120 – אותו מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ו-3 צילינדרים, אליו מצטרף מערך היברידי-מתון (48 וולט); התפוקה הכוללת היא 170 כ"ס ו-28.6 קג"מ. לרכב תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית.
הגרסה הבכירה היא M135 החזקה בהרבה - מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ. גם כאן תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, אך ההנעה כפולה. הביצועים בהתאם: 4.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ועד ל-250 קמ"ש.
בהמשך צפויה להגיע גרסה 116 המצוידת באותו טורבו-בנזין 1.5 ליטר, אך התפוקה נמוכה בהרבה: 122 כ"ס ו-23.5 קג"מ.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
גרסה 120 מוצעת בשלוש רמות אבזור. ב'פיור' תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "17, מפתח חכם ובקרת אקלים מפוצלת; ברמת 'אסנס' מתווספים חישוקי "18, תפעול חשמלי למושבי הספורט הקדמיים וריפוד דמוי עור.
ברמת גימור 'M ספורט' בולמי זעזועים מתקדמים יותר, היגוי ספורטיבי, שליטה ידנית בהילוכים וגם גג זכוכית, ריפוד משולב זמש, מערכת שמע משודרגת וגימור פנימי מהודר יותר.
בגרסה M135 מתלים בכיול שונה, בלמים משופרים – ובנוסף: חישוקי "19, ארבעה מפלטים מאחור, מושבי M ספורט עם כוונון מפורט יותר ופריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים.
-
בטיחות
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה טרם נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות בכל הגרסאות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
-
סיכום