ב.מ.וו X3 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
באמצע 2017 חשפה ב.מ.וו את הדור השלישי של ב.מ.וו X3, רכב הפנאי שהמציא קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים היוקרתיים (D-SUV). הדגם עבר מתיחת פנים ביוני 2021 וזו הגרסה המשווקת בישראל כיום.
ב.מ.וו X3 2022 מבוסס על רצפת ההנעה האחורית המודולרית של ב.מ.וו, המשרתת כיום את סדרות 3, 5 ו-7, והוא גדול מקודמו – אך גם קל יותר.
ה-X3 מוצע כיום עם שלוש יחידות הנעה. בצד הבנזין ישנן מנועי ארבעה ושישה צילינדרים, בטווח הספקים הנע בין 184 כ"ס ל-360 כ"ס בגרסת M40i ספורטיבית, המוצעת לראשונה בדגם; בעבר היו גם גרסאות דיזל (מ-190 כ"ס ועד 265 כ"ס).
בנוסף, משווקת גרסת הייבריד פלאג-אין (סוללת 12 קוט"ש) המציעה 292 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 52 ק"מ.
לכל הגרסאות יש תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
שיווק ב.מ.וו X3 בישראל החל בינואר 2018, ומתיחת הפנים נחתה בנובמבר 2021.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני של ב.מ.וו X3 המחודש סולידי ונעים לעין. במתיחת הפנים הוא בעיקר לליטוש ההופעה המוכרת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עודכנה רבות במתיחת הפנים והיא כוללת כעת לוח מחוונים דיגיטלי מלא (ומוצלח) צג מולטימדיה איכותי וגדול יותר. איכות החומרים טובה, גם ההרכבה והגימור והתחושה הכללית איכותית ונעימה.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושדה הראיה לחוץ מצוין. המושב אינו נוח במיוחד.
המרחב בשורה השניה מצוין, אפילו לשלושה נוסעים יהיה מקום ראוי.
תא המטען מציע נפח טוב ומבנה שימושי. לגרסה ההיברידית תא מטען מעט קטן יותר (450 ל', 100 ל' פחות).
-
מנוע וביצועים
ב.מ.וו X3 המעודכן נבחן בגרסה ההיברידית-נטענת (292 כ"ס) ולזו ביצועים טובים מאוד, גם תחת עומס ממושך.
במצב החשמלי הביצועים כמובן טובים פחות אך מספקים לנהיגה יום-יומית.
במצב המשולב מדובר בחטיבת כוח נעימה, מעודנת ומוצלחת מאוד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית למדי בעיר "תודות" לכיול מתלים שאינו מצטיין. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת משמעותית אך גם שם ה-X3 יתקשה לסנן בורות בינוניים וחיבורי כביש. בנוסף, ריסון המרכב אינו תמיד כנדרש.
רעשי הכביש מבודדים היטב אך רעשי הכוח נוכחים מדי.
בשביל מהודק הנוחות נאותה אך הוא אינו מטפל טוב במעבר על אבנים.
התנהגות הכביש מצוינת ביחס לסגמנט – היכולת גבוה וה-X3 מתנהל בפניות באופן מדויק ומהנה.
הבלמים חסרים מעט בעוצמה.
-
תמורה למחיר
התמורה, ביחס למתחרים היוקרתיים, ממוצעת.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו X3 2024 מוצע בישראל בשלוש יחידות הנעה – 2.0 ל טורבו-בנזין עם 184 כ"ס, היברידית-נטענת עם 292 כ"ס ובראש ההיצע גרסת M40i בעלת מנוע 3.0 ל' טורבו המפיק 360 כ"ס.
רמת גימור 'אקזקיוטיב' (2.0 ל' והיברידי) כולל לוח מחוונים דיגיטלי, גג שמש פנורמי, כוונון חשמלי וחימום למושבים, תאורת לד מלאה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' ועוד.
רמת גימור 'M-ספורט' (היברידית) מוסיפה בעיקר פרטי עיצוב ספורטיביים: מושבי ספורט, דוושות אלומיניום ועוד.
'אקסקלוסיב' (3.0 ל' בלבד) מוסיה מערך מצלמות היקפי, מערכת שמע מבית 'הרמן קרדון', דלת תא מטען חשמלית, בקרת אקלים תלת-אזורית, בלמי M-פרפורמנס ועוד.
-
בטיחות
ב.מ.וו X3 נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 (מבחן פחות מחמיר) וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציון 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על מבוגרים ו-70% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות רחב וכולל כסנטדרט: לימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב. בדגם המחודש חסרים ניטור שטחים מתים הוא בהתרעה ואינו אקטיבי כמקודם.
-
צריכת דלק
לגרסה ההיברידית צריכת דלק של 8.9 ק"מ לליטר במבחן הדרכים של 'אוטו'. בשיוט ללא סיוע חשמלי נרשמו 11.9 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים של 'אוטו' טווח הנסיעה החשמלי עמד על 36 ק"מ בלבד.
-
סיכום
אחד מרכבי הפנאי הטובים בסגמנט.