ב.מ.וו X3 - אוטו
בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת "VA הַנְגָּשָׁת אָתָרִים". הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לִפְתִיחַת תַּפְרִיט הֵנְּגִישׁוּת לְחַץ ALT+0

ב.מ.וו X3 מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח יוקרה
גירסה מומלצת:
14.1 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2025

ב.מ.וו X3 יתרונות וחסרונות

יתרונות איכות, מרחב, יכולת דינמית, ביצועים, צריכת דלק וטווח נסיעה בגרסה ההיברידית נטענת
חסרונות נוחות נסיעה, תחושת דוושת בלם, מחיר
בשורה התחתונה רכב פנאי משובח - ויקר

ב.מ.וו X3 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    בינואר 2025 הושק בישראל הדור הרביעי של רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) ב.מ.וו X3.

    הדור החדש עושה שימוש באותה פלטפורמת CLAR כמו קודמו, כאן במהדורה משופרת. בסיס הגלגלים ללא שינוי, 286.5 ס"מ, אך מפשק הסרנים גדול יותר והרכב ארוך, רחב ונמוך במקצת מקודמו. שינויים אלה לא רק ששינו את הפרופורציות של המרכב אלא גם אפשרו את הורדת מקדם הגרר באופן משמעותי, עניין שמסייע לבידוד הרעשים, צריכת הדלק וטווח הנסיעה.

    בין שאר השינויים העיצוביים, ישנה חזית שונה עם סבכה בוטה וזקופה, שבגרסאות המאובזרות יותר היא גם מוארת.

    בסביבת הנהג מערך צגים משולב שעיקרו לוח מחוונים בגודל "12.7 וצג מרכזי במבנה קעור בגודל "14.9.

    נפח תא המטען גדל ביחס לדור היוצא, עד ל-570 ליטרים.

    עם תחילת השיווק מוצעות בישראל שלוש גרסאות – בכולן מנועי טורבו-בנזין, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה.

    הגרסה הבסיסית היא 20 xDrive, המצוידת במערך היברידי-מתון (48 וולט). מנוע 2.0 ליטר ומנוע חשמלי קטן מייצרים תפוקה כוללת של 208 כ"ס ו-33.6 קג"מ.

    הגרסה האמצעית היא 30e xDrive ההיברידית-נטענת. לזו אותו מנוע 2.0 ליטר ובנוסף מנוע חשמלי גדול וחזק בהרבה, לתפוקה כוללת של 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ.

    בגרסה זו סוללה של 22.1 קוט"ש והטווח החשמלי המוצהר הוא 87 ק"מ. תא המטען בנפח קטן יותר של 460 ליטרים.

    בראש ההיצע M50 xDrive, גם לו אותו מערך היברידי-מתון. כאן מנוע 3.0 ליטר ומנוע חשמלי קטן והתפוקה הכוללת היא 398 כ"ס ו-59.1 קג"מ.

    בגרסה זו דיפרנציאל מוגבל-החלקה מאחור, בולמים נשלטים-אלקטרונית, בלמים והיגוי M ספורט, כמו גם ארבעה פתחי מפלט.

  • עיצוב ונוכחות

    השינויים הקטנים בממדים יוצרים שינוי מודגש בפרופורציות, וכך הרכב נראה גדול וחסון מאשר קודמו. עם זאת, וכרגיל בקו העיצוב הנוכחי של היצרנית, הסבכה המגודלת והאנכית לא תהיה לטעם כולם, ולא נאה לטעמנו.

    החלק האחורי שונה משמעותית מזה שבדור הקודם, ובעל הופעה נוכחת מאוד ומושכת.

  • תא נוסעים ומטען

    בסביבת הנהג השינוי גדול בהרבה ומיישר קו עם דגמי היצרנית העדכניים. העיקר הוא במסגרת אחת המחברת לוח מחוונים גדול ("12.3 ) לצג מרכזי גדול עוד יותר ("14.9) השולט ברוב המערכות.

    החומרים נאים ואיכותם טובה, ועם זאת פגשנו גם בחלקים נוקשים מהצפוי.

    החלק העליון של סביבת הנהג נטול מתגים, ובין המושבים מספר קיצורי דרך לתפריטים מסוימים. תפעול המערכות דרך המסך המרכזי מסובך לעיתים כאשר הדרך למרכיב מסוים מחייבת יותר מדי לחיצות.

    התגובות של מערך המולטימדיה איטיות לפעמים, בייחוד עם תחילת הצימוד של אנדרואיד אוטו שפעולתו גררה לפעמים ניתוקים במערכת השמע. לחיוב יצוין כי ניתן להציג את מפת הניווט של וייז במחוונים.

    תנוחת הנהיגה טובה והמושב הנאה נוח.

    המרחב מאחור גדול ומוצלח מאוד לשניים. מבנה המושב במרכז ומבנה מערך פתחי המיזוג מגבילים את המקום שם לנוסע קומפקטי בלבד.

    נפח תא המטען נדיב, והמבנה שימושי.

  • מנוע וביצועים

    למבחן קיבלנו את X3 בגרסה ההיברידית-נטענת 30e, עם מנוע 2.0 טורבו ומנוע חשמלי לתפוקה כוללת של 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ.

    פעולת חטיבת הכוח רהוטה, היא מבצעת היטב ומלווה את פעולתה בצליל נעים עם או בלי סיוע ווקאלי של מערכת השמע.

    גם כאשר הרכב נע בכוח החשמל בלבד התפוקה מספקת, אבל יכולת של ממש וגם החלק המהנה יותר באים לידי ביטוי כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה.

    מנוע הבנזין מספיק חזק כדי שלא יורגש מחסור בכוח גם כאשר החשמל בסוללה אזל. המנוע הזה עולה בקלות לסל"ד גבוה (6500), מאפשר לצבור מהירות היטב, גם בעומס.

    פעולת התיבה אינה מהירה במיוחד, אך זו חלקה ונעימה.

  • נוחות והתנהגות

    ב.מ.וו X3, מראשית דרכו, היה מהטובים בקטגוריה ביכולתו הדינמית. אולם הגרסה ההיברידית-נטענת 30e, הכבדה מבין אלו המשווקות בארץ (בגלל הסוללה הגדולה-יחסית), אינה מכוונת לספורטיביות כמו גרסה M50, למשל. עם זאת, היא עדיין טובה מאוד.

    בתוואי מפותל פשוט וקל לשכוח שהרכב כבד, והוא בטוח וגם מהנה, מזמין לשמר קצב גבוה, מהדק קו באופן אדוק, ומיטיבי מצערת והגה ישמחו בהיגוי-יתר חינני.

    ליכולת הזאת מצטרף הגה שמשקלו נכון והוא 'בשרני' בפעולתו.

    מהלך דוושת הבלם אינו פרוגרסיבי דיו, וקשה למנן את העוצמה בנהיגה איטית ממש לפני העצירה - וזה מעצבן. אבל העוצמה טובה מאוד בעומס, וגם אופן הפעולה.

    נוחות הנסיעה בעיר טובה יחסית במעבר על שיבושים קטנים בעיר, אך טובה פחות על שיבושים בינוניים וגדולים.

    כאשר עולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת מאוד, ועדיין, שיבושים ממש גדולים ונסיעה בכביש גלי מטלטלים מדי את הנוסעים. רעשי הכביש בולטים בסוגים מסוימים של אספלט בעוד רעשי הרוח נשמעים אך לא באופן מופרז.

  • תמורה למחיר

    מחירו של ב.מ.וו X3 גבוה מאוד ביחס לרכב פנאי בינוני. אבל הוא מביא איתו, מעבר לסמל הנחשב, איכות גבוהה, ביצוע מלוטש ויכולות מעולות בכביש.

  • גרסאות ורמות גימור

    ב.מ.וו X3 החדש בגרסה 20 מוצע בשתי רמות גימור: 'M ספורט' כוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם המאפשר תפעול באמצעות אפליקציה, תפעול חשמלי למושבים קדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור, ריפוד דמוי עור ועוד.

    ברמות האבזור 'M טק' מתווספים חישוקי "20, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים תלת-אזורית, תצוגה עילית ומערכת שמע של הרמן קרדון.

    בגרסה 30e ההיברידית-נטענת רמת האבזור 'M לאונצ'', הכוללת בנוסף לנ"ל גם סבכה מוארת, אך מערכת השמע היא הבסיסית יותר, כמו ב-M ספורט'.

    גרסת הביצועים M50 מוצעת ברמת הגימור 'M ספורט פרו' ובאבזור, בנוסף: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "21, אוורור במושבים ופריטי עיצוב ספורטיביים.

  • בטיחות

    ב.מ.וו X3 החדש טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.

    במפרט הבטיחות, בכל רמות האבזור: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, ניטור אקטיבי של שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בחמיקה ממכשול, התרעות על פגיעה מאחור ופתיחה מסוכנת של דלת.

    בגרסת M50 מתווספים גם התרעה ובלימה בתנועה צולבת, בלימה אוטונומית בצומת וסייען להחלפת נתיב.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק עמדה במבחן על 11.6 ק"מ/ל' כשמחשיבים את החלק החשמלי, 9.7 ק"מ/ל' בלעדיה, ובשיוט בין-עירוני הגיעה ל-14.8 ק"מ/ל' ללא חשמל. נתונים נאים לרכב כזה.

  • טווח נסיעה

    לגרסה 30e שנבחנה סוללה של 22.1 קוט"ש לטווח חשמלי מוצהר של 87 ק"מ. במבחן השגנו נתון של 83 ק"מ חשמליים, וזה מרשים מאוד.

  • מה חדש בב.מ.וו X3 2025

    תחילת שיווק הדור החדש בישראל, בינואר 2025.

  • סיכום

    טוב מקודמו ומצוין בפני עצמו - חבל רק שהמחיר כה גבוה.

ב.מ.וו X3 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג ב.מ.וו X3

כתבות ומבחני דרכים ב.מ.וו X3

ברשותך ב.מ.וו X3?

5
מתקדמים לרכב חדש? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

open chatbot