יונדאי איוניק 5 - אוטו 

יונדאי איוניק 5

יונדאי איוניק 5 מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
440 ק"מ
שנת השקה: 2021

יונדאי איוניק 5 יתרונות וחסרונות

יתרונות
חסרונות
בשורה התחתונה

יונדאי איוניק 5 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    באוגוסט 2024 החל שיווקה בישראל של המהדורה המחודשת של איוניק 5 – דגם הפנאי החשמלי של יונדאי.

    במסגרת מתיחת הפנים החזית מעט שונתה והחישוקים חדשים, והם משופרים מבחינה אווירודינמית. בסביבת הנהג גלגל ההגה חדש עם תאורת לד במרכזו, מיקום משטח הטעינה האלחוטי וחלק מהפקדים שונו, ובעיקר נוספה שורת כפתורים פיזיים (בין המושבים) השולטים במערכות שהשימוש בהן תכוף. בנוסף, שודרג מערך המולטימדיה, ונוספו אופציות כמו מפתח דיגיטלי ומערכות נוספות.

    לפי יונדאי נעשו שיפורים במרכב ובמכלולי השלדה (הגה, מתלים), לשיפור איכות הנסיעה והיכולת הדינמית.

    הרכב יוצע כמקודם עם מנוע יחיד והנעה אחורית והפעם בשתי גרסאות סוללה – בשתיהן אותו מומנט, 35.7 קג"מ, המהירות המרבית 185 קמ"ש והספק הטעינה המהירה הוא 350 קילוואט.

    לגרסה האחת 170 כ"ס ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.5 שניות; לסוללה 63 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 440 ק"מ.

    בגרסה השנייה מנפק המנוע 229 כ"ס ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.5 שנית; לזו סוללה גדולה יותר 84 קוט"ש והטווח המוצהר הוא עד 570 ק"מ (530 ק"מ ברמת האבזור הבכירה, המצוידת בחישוקים גדולים יותר).

  • עיצוב ונוכחות

    ליונדאי איוניק 5 עיצוב שאי אפשר להתעלם ממנו. החזית מזכירה עיצוב עתידני משנות השבעים, והפרופורציות הן של האצ'בק כשהממדים הם של רכב פנאי. התוצאה היא משהו מיוחד ושונה כשהסגנון הרטרו-מודרני מתכתב עם דגמי עבר של היצרנית.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים אוורירי והוא שיקי, סביבת הנהג נאה מאוד והנדסת האנוש השתפרה. המושבים נוחים, תנוחת הנהיגה טובה, שדה הראייה החוצה מוצלח עם כוכבית על מראות צד גדולות שצמודות מדי לקורות הקדמיות.

    מאחור הרצפה שטוחה והמרחב ממש נרחב; בסיס הספסל נוח אך נמוך מעט.

    לא חסכו כאן באיכות החומרים ביחס לחלקו הקדמי של תא הנוסעים ובאזור זה פתחי מיזוג הנמצאים בקורות הצדיות.

    תא המטען נדיב בנפחו (531 ליטר) והוא נפתח חשמלית, כמובן. יש עוד קומת אחסון תחתיו, אך כרגיל בימינו - חסר גלגל חלופי. יש גם תא מטען קדמי קטן, ונפחו 57 ליטר.

  • מנוע וביצועים

    יחידת הכוח החדשה מעט כוחנית מבעבר (12 כ"ס בגרסה החזקה), אך לא מורגש שינוי מהותי בהתנהלות. וזה אומר מספיק כוח לכל צורך, כולל עקיפות בין-עירוניות, גם כאלה מרובות משתתפים.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה השתפרה במתיחת הפנים וכעת היא סבירה בהחלט; מרגישים את תיקוני הכביש או שברי האספלט בעיר, אבל לא מדובר במשהו מציק. מצד שני, הרכב אינו מרוסן לגמרי עם מעבר על גלי כביש, ונוטה להתנדנד - בעיה מאוד מקובלת בכלים חשמליים.

    בידוד רעשי הכביש טוב מאוד, ולכך מתווסף גם בידוד מוצלח של רעשי הרוח.

    היכולת הדינמית טובה ונוטה לצד הצפוי והבטוח. יצוין כי בבלימה חזקה עוצמת הנשיכה חסרה, וכי המערכת לבדיקת ערנות הנהג ממש נודניקית.

  • תמורה למחיר

    יונדאי איוניק 5 הוא מהדגמים היותר יקרים בתחום העממי, בעיקר ברמות האבזור הגבוהות, וכיום יש כבר מתחרים ראויים שעולים פחות. אולם איכותו הכוללת ורמת הליטוש הגבוהה היא משהו שקשה למצוא בסגמנט, בעיקר בכלים מתוצרת סין - כך שהתמורה למחיר עדיין טובה מאוד.

  • גרסאות ורמות גימור

    הגרסה הפחות חזקה מוצעת רק ברמת האבזור 'פרמיום', ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, צג "12.3, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד.

    הגרסה החזקה מוצעת בשלוש רמות אבזור: ב'אולטימייט', מתווסף תפעול חשמלי לדלת האחורית.

    ב'לימיטד' גם תפעול חשמלי ואוורור לשני המושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית וריפוד עור.

    ב'עילית', מערכת המסוגלת להוציא את הרכב מחניה באמצעות שלט, ובנוסף: חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי למושבים מאחור, מערכת שמע משודרגת, מושבים משופרים ותאורת אווירה משתנה.

  • בטיחות

    בשנת 2021 איוניק 5 נבדק ביורו NCAP וזכה בחמישה כוכבי בטיחות.

    מפרט הבטיחות שודרג במתיחת הפנים, כולל בשמירת נתיב הנסיעה, החניה האוטונומית והבלימה האוטונומית למניעת תאונות בחניה.

    במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, וברמת האבזור הגבוהה גם הקרנת שטח מת במחוונים עם הפעלת איתות, ומערך יציאה בטיחותית מהחניה.

     

  • טווח נסיעה

    במבחן מאומץ בגרסה החזקה (רמת גימור לימיטד, טווח מוצהר 570 ק"מ) הצלחנו להגיע ל-397 ק"מ. בנהיגה נינוחה יותר אפשר להגיע בקלות לטווח של 450 ק"מ ויותר.

  • מה חדש ביונדאי איוניק 5 2025

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • סיכום

    יונדאי איוניק 5 הוא מהדגמים הטובים ביותר בסגמנט הזה, בוודאי מהאפויים שבהם.

יונדאי איוניק 5 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
440 ק"מ (WLTP)
170
החל מ- 1,678 ₪
214,810
570 ק"מ (WLTP)
229
החל מ- 1,836 ₪
234,981
530 ק"מ (WLTP)
229
החל מ- 1,986 ₪
254,144
530 ק"מ (WLTP)
229
החל מ- 2,230 ₪
285,409
448 ק"מ (WLTP)
609
החל מ- 3,467 ₪
443,660
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים יונדאי איוניק 5

ברשותך יונדאי איוניק 5?

ציון ותגובת גולשים

יונדאי איוניק 5 מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5